اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ورود یک میلیون مسافر نوروزی به «فردوس»

فرماندار شهرستان فردوس با بیان اینکه شهرستان فردوس با دارابودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از وضعیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است، گفت: بیش از یک میلیون مسافر از آغاز سفرهای نوروزی به این شهرستان سفر کردند.

ورود یک میلیون مسافر نوروزی به «فردوس»

«مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است چراکه آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند.

وی حفاظت و حراست از آثار تاریخی را امری ضروری دانست و بیان داشت: شهرستان فردوس با ۱۷۳ اثر ثبت ملی و شناسایی شده و یک اثر ثبت جهانی (میراث جهانی قنوات بلده) از پیشینه و قدمت تاریخی برخوردار است که صیانت از میراث ‌فرهنگی در این شهرستان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هموطنان است.

فرماندار شهرستان فردوس تصریح کرد: شهرستان فردوس با دارابودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان نظیر شهر تاریخی تون، مدرسه علیا، موزه مردم‌شناسی، منطقه نمونه گردشگری باغستان و آبگرم، میراث جهانی قنوات بلده، روستاهای هدف گردشگری و وجود واحدهای بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری از وضعیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است.

روشن تبیین کرد: نصب المان‌ها در میادین فردوس، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته شهرداری در کمپ‌ها و پارک‌ها و امامزادگان فردوس و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد شامل صنایع‌دستی و سوغات به همراه جشنواره‌ها از عمده برنامه‌های نوروزی شهرستان فردوس است.

وی از ورود بیش از یک میلیون مسافر از آغاز سفرهای نوروزی به این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین روزانه ۱۰ هزار نفر در اماکن اقامتی و ستاد اسکان شهرستان اقامت داشتند و ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند.

فرماندار شهرستان فردوس با اشاره به اینکه مسافرین نوروزی در مجتمع آبگرم معدنی، مهمانپذیرها، هتل، کمپ‌های موقت اسکان، پارک تون و امامزادگان اقامت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: نوروز امسال تاکنون در شهرستان با کمترین حادثه سپری شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول