اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جابه‌جایی ۱۳۰ هزار مسافر در خراسان‌جنوبی

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از جابه‌جایی ۱۳۲ هزار و ۳۳۷ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

جابه‌جایی ۱۳۰ هزار مسافر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند «موسی حسینی» سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای طرح جابه‌جایی مسافری نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ۴۳ هزار و ۳۶۴ نفر مسافر به استان وارد و ۴۰ هزار و ۷۶ مسافر از استان خارج شدند.

وی بیان داشت: همچنین در طرح جابه‌جایی مسافری نوروزی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) ۴۸ هزار و ۸۹۷ نفر مسافر درون استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه ۴۳/۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی افزود: به منظور ارائه خدمات به مسافرین و زائرین حرم مطهر رضوی و جابه‌جایی آن‌ها در زمان مورد تقاضا، تعداد ۲۶ دستگاه ناوگان فوق‌العاده از شهرستان‌های استان به مقصد مشهد مقدس در تاریخ‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اعزام شد.

حسینی ادامه داد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر در روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با تعداد ۵ هزار و ۹۹۴ مسافر و کمترین میزان مسافر جابه‌جا شده مربوط به روز دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با دو هزار و ۷۴۰ مسافر بوده که عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۲۱ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل و ۲۶۶ دستگاه سواری کرایه، ۱۶۸ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متوسط میزان فروش بلیت به‌صورت اینترنتی ۷۰ درصد بوده، یادآور شد: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‎های صدور بلیت و غیره در دستور کار قرار گرفته بود.

حسینی عنوان کرد: در اجرای طرح جابه‌جایی مسافرین نوروزی ۱۴۰۱ حداقل شکایت (تعداد ۱۱ مورد شکایت) از طریق سامانه‌های ارتباطی دریافت و ضمن پیگیری موارد تخلف محرز شده به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول