اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران در گرو علم و نخبه‌پروری است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران نیز در گرو علم و پرورش استعدادها است.

آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران در گرو علم و نخبه‌پروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «آیت‌الله سید علیرضا عبادی»، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با رئیس و جمعی اعضای بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: انسان به طور ذاتی موجودی بوده نیازمند به علم و دانش است.

وی با بیان اینکه از نظر روحی انسان به گونه‌ای آفریده شده که دارای حس کنجکاوی است، تصریح کرد: در خلقت انسان هیچ‌گونه بیهودگی وجود ندارد بلکه همه آن با هدف و غایت بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: براساس نیاز زندگی، بشر باید همه چیز را از طریق علم بیاموزد و علم راهنمای انسان بوده و اگر تعلیم و تعلم نباشد حتی حرف زدن را هم نمی‌آموزد.

عبادی یادآور شد: اما انسان‌ها از نظر استعداد با یکدیگر متفاوت بوده و آنچه مهم می‌باشد کشف استعدادهای انسان است.

وی با اشاره به اینکه کشف استعداد و پرورش استعداد جزو امور مهم در حوزه علم است، اضافه کرد: انسان از جهت روحی و جسمی نیاز به علم دارد اما توجه به علم مفید و فواید علم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در جهان وجود دارد همه آنها به وسیله نخبگان انجام شده و این در زمانی بوده که دانش آنها به دست دیگران افتاده و استفاده مفیدی از آن نشده است، یادآور شد: در دانش هم باید علم مفید و هم فواید آن مطرح باشد.

عبادی دانشمند را افراد امین جامعه دانست و افزود: رشد جامعه در گروه علم، کشف و پروش استعدادها و نخبه‌پروری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سلیقه‌ای برخورد کردن دولت‌ها ایجاد مشکل برای جامعه کرده است، گفت: خوشبختانه امروز مردم، نظام، نخبگان، مجلس و دولت ایران همه در یک سو قرار گرفته که این امر در تحقق شعار سال با ورود جدی نخبگان بسیار مؤثر خواهد بود.

عبادی با تأکید بر اینکه دولت و دانشگاه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات کشور با کمک نخبگان حل شود، اضافه کرد: حضور نخبگان در تمام صحنه‌ها نویدبخش این بوده که حداکثر استفاده از نخبگان صورت گیرد.

وی ادامه داد: نزدیکی دانشگاه‌ها و مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در حل مشکلات منطقه راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به فراهم شدن زمینه نگهداری و حفظ نخبگان در داخل کشور تأکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی مهیا شود تا شاهد مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر نباشیم و از وجود نخبگان در داخل کشور برای ساخت آینده استفاده شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول