اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شناسایی ۹ انبار احتکار در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: در شهرستان‌ها نیز از تیم‌های استان اعزام شدند و این امر سبب شناسایی بالغ بر ۹ انبار احتکاری شد.

شناسایی ۹ انبار احتکار در خراسان‌جنوبی

عباس جرجانی، رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عالانه یارانه‌ها سبب رشد اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به دستورات، سازمان صنعت و معدن وارد نظارت بر بازار و انبارها شد، تصریح کرد: فعالیت ما سه تا چهار روز قبل از اجرای طرح آغاز شده تا مشکلی برای مردم در حوزه تأمین و توزیع کالا پیش نیاید.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حداقل روزی ۴۳ تا ۴۴ تیم نظارتی، نظارت داشتند، یادآور شد: در شهرستان‌ها نیز از تیم‌های استان اعزام شدند و این امر سبب شناسایی بالغ بر ۹ انبار احتکاری شد.

جرجانی با بیان اینکه احتکار‌ها خاص بودند و مواردی از روغن، نهادهای دامی و روغن موتور کشف و ضبط شد، ادامه داد: این موارد مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: در بحث توزیع عادلانه یارانه‌ها برای برای تأمین کالاهای اساسی جهاد کشاورزی وظایف خود را انجام می‌داد و سازمان ما نظارت را کمک کرد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به مصوبه سران قوا برای افزایش جرایم تعزیراتی، اضافه کرد: اصناف اطلاعات افزایش جرایم تعزیرات را مطالعه کنند تا درگیر جرایم سخت نشوند.

جرجانی با بیان اینکه به استناد قانون جرایم بیش از پنج برابر اعلام شده است، گفت: میزان ۹۰ درصد جرایم در حوزه عدم درج قیمت است.

وی با بیان اینکه برخی از کالاها ربطی در طرح عادلانه‌سازی ندارند و کالاهای واسطه‌ای مانند شیرینی و کنسروجات هستند، یادآور شد: این کالاها اختلاف قیمتی ندارد و ناظران به شدت بررسی می‌کنند و در مواردی که خرید اجباری دیده شود، برخورد شده و برای دادستانی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل سازمان حمایت نرخ کار و قیمت فعالیت‌های خدماتی، تعمیرات اصناف و یک سری تولیدات کارخانجاتی را مشخص می‌کند.

جرجانی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ ما فعال شده و ۲۴ ساعته اعتراضات و درخواست‌ها را ضبط می‌کند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول