اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ورزشکاران و قهرمانان سفیران فرهنگی کشور هستند

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: ورزشکاران و قهرمانان ما الگوی اخلاق و معنویت در سطوح کشوری و بین‌المللی هستند.

ورزشکاران و قهرمانان سفیران فرهنگی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسین خسروی، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی صبح امروز در آیین برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت ورزش استان و کشور مرهون تلاش مربیان و ورزشکارانی است که صادقانه برای تعالی و ارتقای آن قدم بر می‌دارند.

وی افزود: ورزشکاران و قهرمانان ما الگوی اخلاق و معنویت در سطوح کشوری و بین‌المللی هستند و در راستای نهادینه‌سازی و تثبیت فرهنگ اخلاق‌مداری در ورزش گام‌های مؤثری برداشته و به این مهم اهتمام ویژه دارند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ، تمدن و آموزه‌های دینی ایرانیان ریشه‌ای کهن دارد و ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و فرهنگ عمومی جامعه، وظیفه‌ای ملی و اخلاقی است.

خسروی یادآور شد: اخلاق و منش پهلوانی از مهم‌ترین ارکان ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است و  ورزشکاران قهرمان ما در حوزه اخلاق، معنویت، حجاب و عفاف در مسابقات بین‌المللی و جهانی سرآمد و سفیران فرهنگی ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: ورزش از آن جهت اهمیت زیادی در اجتماع پیدا کرده که افراد با سلیقه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند تا انسجام و یکپارچگی را به وجود آورده و بتوانند برای کشور خود افتخار کسب کرده و غرور آفرین باشند.

خسروی گفت: ارزش ذاتی یک رقابت ورزشی در ظرفیت و تولید کیفیتی از تجربه حضور و رقابتی سالم برای ورزشکاران و تماشاگران است که بی‌بدیل و بیاد ماندنی خواهد بود.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول