اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کیفی‌سازی برنامه‌های جشنواره ملی زرشک مورد توجه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک از برنامه‌های محوری استان در حوزه محصولات راهبردی است و اهتمام متولیان به کیفی‌سازی برنامه‌های این جشنواره مد نظر قرار دارد.

کیفی‌سازی برنامه‌های جشنواره ملی زرشک مورد توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده امروز در نشست کمیته فرهنگی و هنری جشنواره ملی زرشک که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، افزود: انتظار می‌رود این جشنواره با کیفیت مطلوب و درخور شان و منزلت استان برگزار شود و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها لازمه این کار است.

وی با اشاره به ارتزاق ۵۰ هزار خانوار از محل تولید زرشک در خراسان جنوبی اظهار داشت: بدیهی است برگزاری جشنواره‌هایی مانند زرشک در استان، نقش بسزایی در معرفی هرچه بیشتر این محصول و سود بیشتر زرشک‌کاران دارد که می‌طلبد مورد توجه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زرشک خراسان جنوبی صرفا یک محصول کشاورزی نیست بلکه به عنوان هویتی برای استان مطرح است.

مهدی جعفری افزود: محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب به استان خراسان جنوبی هویت بخشیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در مهر امسال گفت: با توجه به اهمیت بالای جشنواره، نیاز است در اجرای برنامه‌ها در کنار ظرفیت بخش دولتی، از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۸ هزار خانوار در استان به‌صورت مستقیم تولیدکننده زرشک هستند و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

وی گفت: به‌رغم اینکه بزرگترین باغ خاورمیانه در خراسان جنوبی است اما به خوبی گفتمان‌سازی نشده و ظرفیت گردشگری کشاورزی هم مغفول مانده است.

بنا به این گزارش اعضای حاضر در جلسه پیشنهادها و برنامه‌هایشان را حول برگزاری جشنواره ملی زرشک ارائه کردند که اجرای تئاتر در شهرستان‌ها، اجرای کار کودکانه، نامگذاری معابر، اجرای سرود و تهیه موزیک ویدئو، حضور اهالی هنر و رسانه در جشنواره، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری و نقاشی، راه‌اندازی تور گردشگری و اهدای زرشک به عتبات از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول