اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

درس گرفتن به شرط هوشیاری/ از شناخت گسست های اجتماعی مردم تا راهکارهای این‌روزها

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ثمره این اتفاقات و درس گرفتن از آن به شرط هوشیاری، گفت: در نتیجه این اغتشاشات یکی از سرشبکه‌های گروهک‌‌های مختلف تجزیه طلب شناسایی و دستگیر شدند که اینها یک ثمره مهم است.

درس گرفتن به شرط هوشیاری/ از شناخت گسست های اجتماعی مردم تا راهکارهای این‌روزها

سید مصطفی موسوی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: دشمن هر آنچه در توان دارد وارد میدان کرده و حتی از همراه کردن سلبریتی‌ها و به حرکت درآوردن مهاجران ایرانی در سایر کشورها نیز مضایقه نکرده است.

وی افزود: سالانه حدود ۴ هزار نفر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند و بازیگران آمریکایی برای این امر موضع نمی‌گیرند اما برای فوت یک دختر که هنوز هم ابعاد آن مشخص نیست، بازیگران و هنرمندان خارجی به سخن درآمده‌اند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: امروز جبهه استکبار با تمام توان یک جنگ احزاب رسانه‌ای را ترتیب می‌دهد تا حداکثر فشار ممکن را به جمهوری اسلامی وارد کند.

وی با اشاره به ثمره این اتفاقات و درس گرفتن از آن به شرط هوشیاری، تصریح کرد: در نتیجه این اغتشاشات یکی از سرشبکه‌های گروهک‌‌های مختلف تجزیه طلب شناسایی و  دستگیر شدند که اینها یک ثمره مهم است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: اغتشاشات کوچک برای امنیت کشور نوعی واکسن محسوب می‌شود؛ نکته دیگر این است که اغتشاشات راهکارهایی را می‌گشاید که باعث می‌شود مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بهتر بشناسیم.

وی از شناخت گسست‌های اجتماعی مردم و ارائه راهکارهایی برای به حداقل رساندن آن به عنوان یکی دیگر از ثمرات اغتشاشات اخیر نام برد و گفت:‌ دشمن مدت‌هاست که در حال برنامه ریزی برای ایجاد اغتشاشساتی در داخل ایران و سوء استفاده از نارضایتی‌های اقتصادی مردم است تا امتیازاتی را بعد مذاکرات و تحریم‌ها گرفته و از طرفی بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید داشته باشد.

وی ادامه داد: تحریم‌های حقوق بشر برای طرف آمریکایی جدا از تحریم‌های هسته‌ای یک امتیاز است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دو علت برای اغتشاشات وجود داشت، افزود: امتیاز گرفتن در مذاکرات و  ایجاد بهانه برای تحریم‌های جدید یکی از مهم ترین علت‌ها بود.

وی گفت: در بحث اقتصادی ایران حرکت رو به رشدی را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد چهار درصدی اقتصادی پس از ۴ سال رشد اقضادی منفی بودیم و رکورد مبادلات تجاری  ۱۰۰ میلیارد دلاری را با وجود تحریم‌ها شاهد بودیم.

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات غیرنفتی در سال گذشته به لحاظ ارزش دلاری صادرات، افزود: اتفاقات بسیاری که در بودجه ۱۴۰۱ رخ داد و از طرفی پیدا کردن راه‌های فرار مالیاتی باعث شد اقتصاد ایران به سمت مثبت شدن تغییر ریل دهد و دشمن به علت اینکه تمرکز مسئولان و مردم را از بحث اقتصادی دور کند نیاز به این اغتشاشات داشت.

موسوی‌نژاد بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند  دشمنان از مدت‌ها پیش برای اغتشاشات برنامه ریزی کرده بودند.

وی با اشاره به صدمه اغتشاشات به بدنه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: ضربه به اموال عمومی و عدم رونق کار کاسبان بازار به دلیل ناآرامی‌ها از جمله زیان‌های اغتشاشات بوده که یک خیانت بزرگ است.

این کارشناس سیاسی گفت: در بحث نخبگان و سلبریتی‌ها باید گفت در بسیاری از کشورهای آزاد دنیا سلبریتی‌ها این آزادی را ندارند که در مورد مسائل اجتماعی و اغتشاشات موضع بگیرند و جهت دهی داشته باشند اما در ایران که به عدم آزادی بیان متهم می‌شود سلبریتی‌ها بیشترین آزادی را دارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول