اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قضات در جهت کاهش آمار پرونده اختلاف و دعاوی تلاش کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قضات با انگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان، ابتکار و خلاقیت آمار پرونده اختلاف و دعاوی را کاهش دهند گفت: احساس مسئولیت قضات نسبت به مقوله امنیت مردم مورد تاکید قرار گیرد.

قضات در جهت کاهش آمار پرونده اختلاف و دعاوی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر به شهرستان طبس و در جمع قضات دادگستری این شهرستان با ابلاغ سلام ریاست محترم قوه قضاییه، به تبیین جایگاه مهم قاضی و شأن قضاوت پرداخت و اظهار داشت: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

وی احساس مسئولیت قضات نسبت به مقوله امنیت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: قضات باید با شناسایی مشکلات شهرستان، نسبت به شناسایی منشاء مشکل و رفع آن‌ پیشقدم باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور موضوع پیشگیری از وقوع جرم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قضات باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

دکتر خدائیان ادامه داد: قضات باانگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان شهرستان و ابتکار و خلاقیت، آمار پرونده و اختلاف و دعاوی را کاهش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مهم دانستن مقوله صلح و سازش خطاب به قضات دادگستری شهرستان طبس، گفت: موضوع صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان را برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار دهید؛ چراکه این امر نقش مهمی در تسریع در رسیدگی، ایجاد امنیت و همچنین کاهش آمار پرونده‌ها دارد.

دکتر خدائیان به تبیین سیاست‌های قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پرداخت و به برخی مصادیق آن از جمله حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد.

این مسئول عالی قوه قضاییه با اشاره به روحیه مردمی ریاست دستگاه قضا، نسبت به تسری این نگاه در بین قضات تاکید کرد و گفت: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه کاربردی است و پیگیری اجرای تصمیمات متخذه در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای‌پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول