اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی: احداث ۲۰ کتابخانه در خراسان‌جنوبی/ ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۰ کتابخانه در سطح استان در حال احداث بوده که تکمیل این پروژه ها نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی: احداث ۲۰ کتابخانه در خراسان‌جنوبی/ ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود حاجی،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ۲۰ پروژه عمرانی را در دست اجرا و ساخت دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این ۲۰ پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: همه این پروژه‌ها کتابخانه هستند.

حاجی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند، گفت: هفته گذشته انجمن کتابخانه‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار برگزار شد و ایشان تأکید بر ساخت هر چه سریع‌تر کتابخانه مرکزی داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به قول مسئولان عالی رتبه استان، این پروژه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در لیست درخواست‌ها و پیشنهادها مطرح می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مسائل بسیار مهم برای ما بحث به روز کردن منابع کتابخانه ای است، گفت: سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ما اعطا شد.

حاجی با بیان اینکه امسال اعتبار خاصی برای خرید کتاب نداشتیم، اظهار کرد: البته منابع کتابخانه ها از محل اداره کل تأمین منابع در تهران تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از محل اداره کل تأمین منابع از ابتدای سال جاری حدود ۱۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه های خراسان جنوبی تزریق شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از روش‌های به روز کردن منابع کتابخانه‌های خراسان جنوبی اهدا کتاب از سوی خیرین، کتاب دوستان و نهادهای مختلف است.

حاجی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها هم به صورت موردی کتاب خریداری می‌کند که در این بخش تأکید ما بر خرید کتاب از نویسندگان بومی استان است.

وی با بیان اینکه نویسندگان بسیار متبحر و آگاهی در خراسان جنوبی وجود دارد، بیان‌کرد: بسیاری از این نویسندگان کتاب‌هایشان یک منبع پژوهشی محسوب می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی یادآور شد: به عنوان مثال نویسندگان استان کتاب‌های بسیار خوبی در باره تاریخ و تمدن این منطقه نوشته‌اند که بسیار ارزشمند و برای اهل پژوهش قابل استفاده است.

حاجی یادآور شد: در حال حاضر ۸۴ باب کتابخانه عمومی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول