اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ثبت 49 وقف جدید در استان خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت بزرگترین موقوفه دv سال جاری به ارزش ۳ میلیارد تومان در شهر بیرجند خبر داد.

ثبت 49 وقف جدید در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پ حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین موقوفه استان در شهرستان بیرجند با ارزش ۳ میلیارد تومان از سوی یک زوجه در سال جاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نیت این وقف برای صرف عزاداری امام حسین (ع)، ولادت حضرت ولی عصر (عج)، جشن عیدغدیر در مسجدالغدیر است افزود: امسال ۴۹ وقف جدید به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال در استان ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: نیت بیشتر موقوفات در امور خیر و عام المنفعه، عزاداری ائمه، هزینه‌های مساجد، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه، کمک به ایتام و فقرا و مستمندان، امورات قرآنی، دارو و درمان و... می‌باشد.

 حجت الاسلام بخشی پور یادآور شد: از دیگر نیات واقفین را می‌توان به نیاز‌های روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد وقف جدید در امسال متعلق به شهرستان زیرکوه با ۱۱ موقوفه می‌‌باشد، گفت: از ابتدای سال در شهرستان بیرجند ۹ موقوفه، نهبندان ۶ موقوفه، طبس ۴ موقوفه، فردوس ۵ موقوفه، سربیشه و خوسف هر کدام ۴ موقوفه، قاین ۳ موقوفه، سرایان، خضری دشت بیاض و بشرویه هر کدام یک موقوفه ثبت شده است.

پایان پیام/69014

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول