اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد ۵۸ درصدی صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از رشد ۵۸ درصدی صادرات تعاونی‌ها در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

رشد ۵۸ درصدی صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال 13 هزار دلار توسط تعاونی‌های استان صادرات صورت گرفته که این رقم در 9 ماهه سال 1400 معادل 7 هزار و 666 هزار دلار بوده که امسال در مقایسه با سال گذشته 58 درصد صادرات تعاونی ها رشد داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال 21 شرکت تعاونی در استان محصولات خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادرات کرده‌اند که این محصولات بیشتر شامل سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی شامل زعفران، زرشک، بادام، زیره، عناب، عسل، فرش و صنایع دستی به کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، کانادا حوزه خلیج فارس (عمان و قطر)، مالزی و پاکستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: تعاونی‌ها یکی از بخش‌های فعال و سهیم در حوزه اقتصاد کشور است از این رو تسهیل و رفع موانع صادرات بخش تعاونی می‌تواند به افزایش اشتغال‌زایی مستقیم کمک کند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول