اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مرتضوی: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را تعطیل کرد و اقتدار را به ارمغان آورد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را تعطیل کرد و اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد لذا امروز کسی نمی‌تواند از موضع قدرت با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

مرتضوی: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را تعطیل کرد و اقتدار را به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قوای سه‌گانه آستین همت بالا زده‌اند که مشکلات کشور رفع شود.

وی گفت: شخص رئیس جمهور تمام قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود و همه توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم که به فضل الهی درصد قابل توجهی تاکنون خنثی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور ساعت‌ها در هفته برای حل مسائل اقتصادی کشور وقت می‌گذارد که امیدواریم به فضل الهی مشکلات اقتصادی هم رفع شود تا مردم ما کمتر در این زمینه دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و تمام عیار دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: با تلاش دولت سیزدهم و علیرغم توطئه‌های دشمنان، تراز تجاری ما در حوزه نفتی و غیرنفتی مثبت شده است.

مرتضوی تصریح کرد: دولت سیزدهم کشور را با رشد اقتصادی منفی یک درصد تحویل گرفت و در حال حاضر به سه و نیم درصد رسیده که امیدواریم در سال‌های آینده به رشد هشت درصدی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای حل مشکلات مردم و مسائل کشور شب و روز نمی‌شناسد گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه مجاهدانه برای حل مشکلات مردم در تلاش هستند که امیدواریم با تلاش‌های جهادی این قوای انقلابی ناامیدی را به اردوگاه دشمن منتقل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۲ سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی و اینکه منابع اعتبار خوبی به استان تزریق شده است ادامه داد: با تزریق این اعتبارات طرح‌های خوبی در منطقه هدفگذاری شده که برخی در دهه فجر سال جاری به مرحله افتتاح رسیده و تا پایان سال جاری نیز مبالغ اعتبار خوبی به استان داده خواهد شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل طی امسال در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۳ هزار شغل در این استان ایجاد شده که تحقق ۱۳۵ درصدی دارد و خراسان جنوبی از استان‌های برتر کشور در زمینه اشتغالزایی است.

مرتضوی افزود: اشتغال مساله بسیار مهمی است و اگر مساله اشتغال جوانان را حل کنیم، مسائل ازدواج و مسکن آنها نیز حل خواهد شد، در این خصوص اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه اختصاص یافته است که باید به خوبی در استان مدیریت شود و ما هم کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت برای سال آینده منابع را واقع‌بینانه دیده است عنوان کرد: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اختصاص یافته، صندوق پیشرفت و عدالت هم پیش‌بینی شده که باید نمایندگان مجلس کمک کنند که این منابع به انحراف نرود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم برای هر استان به صورت میانگین هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار داشته باشیم و مجموع اعتبار این صندوق ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه این وزارتخانه با توجه به ظرفیت‌های بالای خراسان جنوبی در زمینه معادن و کشاورزی در این استان ورود خواهند کرد و استان‌هایی از جمله خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان واقعا نیازمند همت دولتمردان هستند.

مرتضوی گفت: ما در این راستا اطلس اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور را هماهنگ می‌کنیم و به بانک‌های عامل و شرکت‌های مختلف هم توصیه موکد کرده‌ایم که در استان‌های کمتر برخوردار از جمله خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: مسوولان استان معتقدند که ۹۰ درصد ظرفیت معادن استان مغفول مانده است که امیدواریم در این استان سرمایه‌گذاری و این ظرفیت‌های را بالفعل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رئیس جمهور دستور داد که سالانه یک میلیون اشتغال در کشور ایجاد شود که دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند و این موضوع را به خوبی محقق کردند.

وی گفت: برخی سرمایه‌گذاری‌ها از جمله پروژه هتل کویر بیرجند در گذشته با سوء تدبیر همراه بوده و خوب کار نشده است که درصدد فعال کردن این پروژه هستیم.

مرتضوی در بخش دیگری سخنانش گفت: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را تعطیل کرد و اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد لذا امروز کسی نمی‌تواند از موضع قدرت با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود: امروز عطر وجود امام خمینی (ره) نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای تشنه عدالت استشمام می‌شود و خدا را شاکریم که در این بازه زمانی پیر مرادمان و رهبر روشن ضمیرمان، مظلومان جهان و کشورهای متلاطم و تشنه عدالت را زعامت و سکانداری می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوران حکومت شاهان قبل از انقلاب گفت: خدمات جمهوری اسلامی با قبل از آن و حتی کشورهای همتراز قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها به‌خصوص بخش راه و راه‌آهن در گذشته مصیبت‌های زیادی داشتیم که امروز خوشبختانه اقدامات شاخص و بی‌نظیری در این زمینه رقم خورده است.

مرتضوی با بیان اینکه در بخش توسعه علم و فناوری عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران با قبل از آن قابل قیاس نیست گفت: امروز دانشگاه‌های ما از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و تعداد دانشجویان از ۱۳۰ هزار نفر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به پنج میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان و مادران در کشور کاهش یافته و امید به زندگی از ۵۴ سال به ۸۸ سال رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: پیشرفت ما در کشور به مرحله‌ای رسیده که واکسن کرونا ساخته‌ایم و شخصیت اول نظام هم در اولین گام از این واکسن استفاده کردند.

وی گفت: به برکت نظام اسلامی در همین خراسان جنوبی اکثر روستاها به‌خصوص روستاهای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و باید شاکر دستاوردهای انقلابمان باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و اقتصادی وارد خراسان جنوبی شد.

وی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، یک واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین)، واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و ۱۰ طرح گلخانه‌ای را در شهرستان خوسف افتتاح کرد.

سفر به شهرستان قاینات و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین از دیگر برنامه‌های مرتضوی در این سفر یک روزه است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول