اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری مراسم سنتی نوروز خوانی در بیرجند/ پرچم امام زمان(عج) به اهتزاز در می‌آید

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار بیرجند با اشاره به اهتزاز پرچم بزرگ یاصاحب‌ الزمان(عج) در سطح شهر گفت: در راستای گرامیداشت سال نو، مراسم سنتی نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سنتی نوروز خوانی در بیرجند/ پرچم امام زمان(عج) به اهتزاز در می‌آید

محمد رمضانی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای گرامیداشت اعیاد شعبانیه‌ و آستانه نوروز باستانی‌ برنامه‌های متنوعی‌ و طرح‌های مختلفی در سطح شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشن در سالن همایش‌ فرهنگسرای شهرداری بیرجند، برپایی حداقل ۴ جشن خیابانی در چهار نقطه بیرجند همزمان با ایام نیمه شعبان و آذین بندی و اکران تبلیغات ویژه‌ اعیاد شعبان به تعداد ۱۰ عدد از جمله برنامه‌های شهرداری در ماه شعبان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار بیرجند تصریح کرد: تعداد ۱۰۰۰ پرچم و ۷۰۰ ریسه نوری به مناسبت ولادت امام زمان (عج) خریداری شده و برگزاری مراسم اهتزاز پرچم بزرگ یا صاحب الزمان(عج) به ابعاد ۹ در ۱۸ از جمله برنامه‌های مربوط به این مناسبت است.

رمضانی یادآور شد: نصب دو کتیبه‌ ۲۰ در ۳ در میادین اصلی شهر، مشارکت در برپایی حداقل دو موکب در روز ۱۳ اسفند به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از دیگر خدمات شهرداری بیرجند است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی با اولویت اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی و توسعه گردشگری طی روزهای ۱۳ تا ۲۰ اسفندماه جاری و ۲۵ اسفندماه تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ بازارچه‌های صنایع دستی در غرفه‌های فرهنگسرای شهرداری برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار بیرجند گفت: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۳ فروردین ۱۴۰۱ مراسم سنتی نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر بیرجند برگزار می‌شود و در راستای استقبال از نوروزشهر بیرجند آذین بندی و نورافشانی می‌گردد.

رمضانی با اشاره به اکران تبلیغات نوروزی شامل خوش آمدگویی و تبریک عید بر روی حداقل ۱۰ بیلبورد و پل شهر بیرجند متذکر شد: تعداد ۱۰ بنر تبلیغاتی نیز در مکانهای سوق‌الجیشی شهر نصب می‌شود.

وی از آغاز بهره برداری از ۳ بیلبورد دائمی چلنیوم خوش آمدگویی در ورودی شهر بیرجند خبر داد و افزود: این بیلبوردها بصورت پشت و رو در ابعاد ۴ متر در ۸ متر و ارتفاع ۸ متر طراحی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اظهار داشت: تعداد ۱۰ مورد نقاشی دیواری‌ به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع در معابر اصلی شهدا، مطهری، طالقانی، پونه، معلم و حافظ غربی مهرشهر از جمله برنامه‌های نوروزی شهرداری بیرجند است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول