اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتشار کتاب گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از انتشار کتاب‎ گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سال ۱400 استان خبر داد.

انتشار کتاب گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین الزامات نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای اظهارداشت: شناخت وضع موجود و شناسایی دقیق امکانات و قابلیت‌های توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی از مهمترین الزامات نظام برنامه‌ریزی منطقه ای است.

وی گفت: یکی از  اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای اطلاع رسانی به مسئولین، محققین و دست اندرکاران برنامه ریزی و مطالعات، تهیه گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سالانه استان می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی افزود: در این گزارش، روند عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به وسیله شاخص‌های کلان اقتصادی – اجتماعی مورد ارزیابی قرارگرفته است.

جهانشاهی تصریح کرد: تهیه گزارشات اقتصادی- اجتماعی سالانه، ضمن ارائه تصویری از تحولات بخش‌های مختلف، میزان تحقق اهداف توسعه‌ای استان را فراهم می‌نماید، لذا گزارشات مزبور نقش موثری در مستند سازی دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان ایفا نموده و این امکان را در اختیار مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می دهد تا با در دست داشتن مجموعه‌ای مدون با درک و بینش مناسبتری فعالیت‌های آتی را برنامه‌ریزی کنند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: بر این اساس گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۱۴۰۰ در دو بخش و ۳۱ فصل به ارزیابی عملکرد مهمترین متغیرهای اقتصادی استان می‌پردازد.

جهانشاهی ادامه داد: در این گزارش سعی شده آمار حتی الامکان به صورت سری زمانز ارائه شود تا قابلیت نتیجه گیری و تحلیل آن افزایش یابد همچنین از شاخص‌های ملی برای ارزیابی جایگاه استان در کشور نیز استفاده شده است.

وی افزود: امید است مجموعه حاضر مورد استفاده مدیران،کارشناسان، برنامه‌ریزان و مسئولین اجرایی استان قرار گرفته و با نظرات و پیشنهادات ارزنده خود ،موجبات ارتقاء و بهبود کیفی گزارش‌های آتی را فراهم کنند.

وی ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام در تدوین این گزارش، بیان کرد: امید است این مجموعه مورد استفاده کارشناسان، برنامه ریزان و مسئولان اجرایی استان قرار گیرد و با راهنمایی‌های ارزنده خود زمینه اعتلای کیفی گزارش‌های بعدی را فراهم آوردند.‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این گزارش در سایت سازمان به آدرس khj.mprog.ir قابل دسترسی و بهره برداری است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول