اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جابجایی بیش از 7 میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از 7 میلیون تن کالا از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور در سال گذشته خبر داد.

جابجایی بیش از 7 میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به  نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی افزود: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۴۷۱ دستگاه ناوگان باری با ۱۰ هزار و ۲۲۱ راننده در بخش حمل و نقل کالای خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است، تصریح کرد: مفصد کالا های جابجا شده از استان به تهران، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه بوده است.

حاجی صفری یادآور شد: از فروردین ماه سال گذشته بارنامه الکترونیکی صادرمی شود که با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول