اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

2 هزار و 123 مسجد در سامانه امور مساجد خراسان جنوبی ثبت و جانمایی شد

دبیر رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به احصای آمار مساجد توسط امور مساجد استان گفت: دو هزار و ۱۲۳ مسجد در سامانه ثبت و جانمایی شد.

2 هزار و 123 مسجد در سامانه امور مساجد خراسان جنوبی ثبت و جانمایی شد

حجت الاسلام «امین مطهری مقدم»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار با فارس از بیرجند درباره فلسفه و تشکیل امور مساجد اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در یکی از دیدارهایشان با حضرت آیت الله امام خامنه ای حفظه الله بیان کردند که مسجد باید احیاء شود و مصدر خیر باشد.

وی افزود: رهبری نیز به پاسخ به خواسته وی حکمی را صادر کردند با این مضمون که اصل حفظ، قداست، کرامت و ارتقاء مسجد باید لحاظ و مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تاخیر در شکل گیری امور مساجد خراسان جنوبی افزود: حجت الاسلام مهدی ارفع سال ۹۹ با حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی مسئول امور مساجد خراسان می شود و کار تشکیلاتی در امر مسجد را شروع می‌کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: الحمدلله بودجه‌ای برای اولین بار با رایزنی نمایندگان استان برای مساجد در نظر گرفته شد. 

مطهری مقدم با اشاره به احصای آمار مساجد توسط امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: دو هزار و ۱۲۳ مسجد در سامانه ثبت و جانمایی شد.

به گفته وی ظرفیت مغفول مانده مساجد باید احیاء شود و آرزوی ما این است که تشکیلاتی و به معنای واقعی جهادی در بستر مسجد کار کنیم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول