اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

علمای شیعه و سنی: سیستان وبلوچستان منادی وحدت در کشور است

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان اعلام کردند: سیستان وبلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت و زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در کشور شناخته می‌شود.

علمای شیعه و سنی: سیستان وبلوچستان منادی وحدت در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیستان و بلوچستان با دارا بودن رنگین کمانی از طوایف و قبایل که تلفیقی از دو مذهب اسلامی هستند و سالیان زیادی است که بدون هیچ گونه مشکلاتی و خصومتی در کنار یکدیگر بطور کاملا مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

مردمانی که هیچ گاه داشتن مذهبی متفاوت باعث کدورت و ناراحتی بین آنها نبودند ضمن ارج نهادن به خدمات و اقدامات انجام شده در حوزه های عمرانی و خدماتی در سطح کشور و استان احداث راه‌ها، برق رسانی، آب رسانی، گاز رسانی، احداث راه آهن و ده‌ها خدمات دیگر انجام شده تحمل دیدگاه‌ها علایق و سلایق مختلف آداب و رسوم متفاوت و مشارکت شایستگان در تمام سطوح مدیریتی و حذف گزینش‌های سلیقه‌ای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و تخصص تمام اقشار مختلف می‌تواند درخت وحدت را تنومند و پرثمر کند.

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر حفظ و تحکیم وحدت تاکید کردند.
 


سعید هوت امام جمعه چاهان شهرستان نیکشهر گفت: وحدت و همبستگی مردمان سیستان و بلوچستان بر هیچکس پوشیده نیست و با هیچ دسیسه‌ای قابل گسستن نیست.

وی افزود: امنیت یک مولفه مهم بوده؛ زیرسایه امنیت، عبادت، توسعه، دین و تقوا است اما اگر امنیت نباشد کسب و کار هم نیست.
 


مولوی علی ایزدپناه امام جمعه روستای دهان نیز اظهار کرد: ما مردم اصیل سیستان و بلوچستان از اغتشاتگران جدا هستیم، ما خواهان امنیت و آرامشیم و وحدت زمینه ساز امنیت و آرامش است.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم دشمنان در میان ما نفوذ کنند، آرزوی ما موفقیت و سربلندی کشور است.

 امام جمعه روستای دهان ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم گول حرف دشمنان و ضد انقلاب را نخورند تا با اتحاد و انسجام و یکپارچگی بیشتر توطئه‌های آنها را خنثی کنیم.

ایزدپناه گفت: دشمن خیرخواه ما نیست و تلاش می‌کند از هر فرصتی میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند.
 


حجت الاسلام بامری رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر نیز با تاکید بر تحکیم وحدت شیعه و سنی ابراز کرد: مسلمانان باید دست به دست هم دهند تا دشمن وارد عرصه نشده و تفرقه ایجاد نکند، باید جوانان و نسل جدید را با دسیسه‌های دشمن آشنا کنیم

وی بیان کرد: اختلاف بین برادران شیعه و سنی امکان پذیر نیست، مردم آگاه هستند و فریب این اقدامات دشمن را نمی‌خورند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر گفت: اتفاق اخیر در زاهدان که در آن بیت المال تخریب شد نشان می‌دهد که افراد اغتشاشگر از مردم و دلسوز مردم شیعه سنی نبودند.
 


مولوی مهروزهی امام جمعه اهل سنت زرآباد نیز اظهار کرد: وحدت سیستان و بلوچستان زبانزد نه تنها کشور ما بلکه کشورهای همسایه و خارج نشینان بوده، این استان با اقوم مذاهبی که دارد نماد وحدت اسلامی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه ما این وحدت را حفظ و در جهت آرامش و امنیت حرکت کرده و گوش به حرف علمای دلسوز استان باشیم.
 


در بخشی از بیانیه همایش علما، معتمدان و سران طوایف سیستان و بلوچستان نیز آمده است: ایجاد دبیرخانه دایمی وحدت اسلامی در زاهدان پایتخت وحدت اسلامی و بهره گیری از ظرفیت اندیشمندان فریخته و برگزاری همایش در سطوح استانی کشوری و بین المللی می‌تواند راه گشا باشد، دشمن سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی به ویژه در پایتخت وحدت اسلامی را دارد و می‌خواهد با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به این خواسته باطل خود برسد اما همیشه هوشیاری و اتحاد مردم سبب باطل آنها شده است.

زیرا شیعه و سنی همیشه درکنار هم با سربلند زندگی خواهند کرد، تنها راهی که بتوان دشمن را نامید ساخت ایجاد اتحادی قوی میان اقوام و طوایف استان بوده تلاش علما و اندیشمندان شیعه و سنی برای تقویت مبانی اسلامی ستودنی است اما برای خنثی کردن توطئه دشمنان در این منطقه حساس ضرورت دارد، علما بیش از پیش مسئله وحدت و فراهم کردن زمینه مشارکت اجتماعی را در جامعه تبیین کنند.

مردم شریف و متدین سیستان و بلوچستان به خوبی واقف هستند که با وجود علما آگاه شیعه و سنی و ائمه جمعه و جماعات سران طوایف معتمدین و صحبان قلم و بیان، تلاش دشمنان نمی‌تواند موجب برهم زدن وحدت و انسجامی که بر عمق جان آنها ریشه تنیده است، باشد و دشمنان هر بار شکستی سخت‌تر از گذشته متحمل می‌شوند.

سیستان وبلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت و زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/3139/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول