غیرحضوری شدن رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه

معاون فنی گمرک ایران گفت: با تنظیم شیوه نامه ای از ابتدای دی ماه امسال رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: با کمترین تشریفات مسافرین می توانند از منازل خود گوشی های وارداتی خود را فعال کنند.

معاون فنی گمرک ایران گفت: بر این اساس از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز خواست که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در دراستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام‌مند کردن فرایند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید -۱۹ با قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

معاون فنی گمرک ایران گفت: گوشی تلفن همراه توسط ارزیاب گمرک رویت و به واسطه بارکدخوان شماره IMEI و بارکد پاسپورت در سیستم درج خواهد شد و بعد از ثبت مشخصات گوشی و احراز مسافر در مبادی ورودی، فرد یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سامانه گمرک (EPL) ادامه فرایند رجیستری را انجام دهد.

برای گوشی‌های تلفن همراهی که تاریخ ورود آن ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ تا سی ام آذر امسال می‌توانند طبق روال قبلی و با استعلام سیستمی از سامانه نیروی انتظامی احراز مسافربودن، عملیات ترخیص در EPL بدون مراجعه حضوری انجام شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفده =