مسئولیت مهد کودک ها به آموزش و پرورش رسید

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه شنبه به ریاست رئیس جمهور، واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، واگذاری مسوولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودکها به وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس مرکز ملی در حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی مدیریت مهد کودک ها به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد که مسوولیت حوزههای مختلف برنامهریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدکودکها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تصویب ماده واحدهای مقرر کرد سازمان برنامه و بودجه نیز نمایندهای در جمع هیات امنای دانشگاه ها داشته باشد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سی وششمین سالگرد تاسیس این شورا گزارشی از عملکرد آن در هفت سال گذشته و دستاوردهایی که طی این مدت در حوزههای مختلف تصویب اسناد ملی و سیاستهای کلان داشته، ارائه شد.

گروه سنی ۴ تا ۶ سالگی به‌عنوان دوره پیش‌دبستانی و قبل از ۴ سالگی دوره مهدکودک تعیین شده است. بر اساس مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع صدور مجوز تأسیس، فعالیت و انحلال کلیه مراکز پیش‌دبستانی در کشور، وزارت آموزش‌وپرورش است.

 

پیش از این سازمان بهزیستی کشور مدعی بود طبق ماده ۲ و تبصره ۲ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودک‌ها از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش‌وپرورش و صدور مجوز و ارائه برنامه بر عهده سازمان بهزیستی کل کشور است.


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =