ایران در تولید لوله‌های انتقال نفت خودکفا شد

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ایران در تولید لوله‌های انتقال نفت خودکفا شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از مهر، سید پرویز فتاح ظهر چهارشنبه در مراسم بازدید از طرح لوله گذاری بزرگترین خط انتقال نفت خام خاورمیانه که از گوره به جاسک انجام می‌شود، بیان داشت: بنیاد مستضعفان سال ۹۸ طی قراردادی با وزارت نفت متعهد اجرای بخشی از خط انتقال نفت خام گوره به جاسک در حوزه بندرعباس – قلعه قاضی شد.

وی عنوان کرد: حوزه مأموریت بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان از نزدیکی سرخون و قلعه قاضی به طول ۱۴۶ کیلومتر است که طی ۱۸ ماه باید این پروژه به اتمام برسد.

به گفته فتاح، امروز به اواخر پروژه نزدیک هستیم. در حال حاضر ۹۰ درصد تأمین لوله و جوشکاری‌ها انجام شده و ۷۰ درصد لوله گذاری‌ها تکمیل شده است و امیدواریم با همین سرعت، ادامه کار نیز انجام شود.

فتاح اضافه کرد: در احداث تلمبه خانه نیز با توجه به اینکه زمانبندی اجرای این بخش، تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است، ما سعی خواهیم کرد در پیش از اتمام زمانبندی، ساخت تلمبه خانه تکمیل شود که البته زمان تکمیل تلمبه خانه، مانع از انتقال نفت در این خط نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم طبق برنامه و قرارداد تعیین شده پیش برویم، خاطرنشان کرد: این پروژه اثر گذاری خوبی در انتقال نفت خام از گوره به جاسک خواهد داشت. با بهره‌برداری از این خط انتقال، کشور به یک پایانه جدید صادرات نفت دست پیدا می‌کند که قادر است روزانه یک میلیون بشکه نفت سنگین و ترش را به جنوب شرق کشور منتقل کند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: لوله‌های این پروژه تا چندین سال قبل از خارج کشور تأمین می‌شد، ولی امروز شاهد آن هستیم که لوله‌های این پروژه عظیم نفتی صد در صد در داخل کشور تولید و تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های نفتی و لوله گذاری در گذشته توسط متخصصان خارجی اجرا می‌شد، ولی امروز این توانمندی در کشور وجود دارد که بدون حضور حتی یک نیروی خارجی پروژه‌های عظیم نفتی از مرحله نقشه کشی تا اجرا را با توان داخلی و متخصصان دانشگاهی داخل کشور به سرانجام برسانیم.

فتاح گفت: این پروژه و رکوردزنی در سرعت انجام آن نشان داد که در همین شرایط تحریم نیز می‌توان با تکیه بر روحیه اقتصاد مقاومتی، کار‌ها را به خوبی پیش برد و می‌توان آن را بروز و ظهوری از همت و توان متخصصان ایرانی دانست.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =