نارضایتی عمومی از عملکرد ترامپ

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که کمترین میزان رضایت عمومی از عملکرد خود را در دوره چهارساله ریاست جمهوری‌اش تجربه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه خبری “آکسیوس”نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه که به تخریب و غارت اموال این نهاد قانونگذاری و کشته‌شدن پنج نفر انجامید، میزان حمایت‌ها از ترامپ حتی در میان هم‌حزبیان جمهوری‌خواهش بسیار کاهش یافته است.

نظرسنجی مشترک شبکه خبری اِی بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که نرخ رضایت عمومی از عملکرد ترامپ ۳۸ درصد است؛ در برابر ۶۰ درصد عدم رضایت که با اوج عدم رضایت از عملکرد وی در آگوست ۲۰۱۸ مطابقت می‌کند.

بررسی انجام‌شده توسط مرکز نظرسنجی “پیو” نیز نرخ رضایت پایین‌تری (۲۹ درصدی) را نشان می‌دهد که از کمترین نرخ رضایت از عملکرد وی در دوران ریاست جمهوری‌اش، ۹ درصد پایین‌تر است.

نظرسنجی مرکز “پیو” همچنین نشان می‌دهد که ترامپ حتی هواداران خود در حزب جمهوری‌خواه را از دست داده است؛ بطوری که تنها ۶۰ درصد از جمهوری‌خواهان و افراد با گرایش جمهوری‌خواه عملکرد وی را در مقام رئیس جمهور تأیید می‌کنند که در مقایسه با رقم ۷۷ درصد در ماه آگوست، کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

همچنین تعداد هواداران ترامپ که عملکرد وی را ضعیف می‌دانند، ظرف دو ماه گذشته دوبرابر شده است (از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد).

نظرسنجی شبکه سی ان ان نیز نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان از ماه اکتبر ۱۴ درصد کاهش یافته است. در مقابل، تنها دو درصد از دموکرات‌ها عملکرد ترامپ در دوران ریاست جمهوری را تأیید می‌کنند.

نظرسنجی شبکه‌ ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست نیز نشان می‌دهد که از هر ۱۰ شهروند آمریکا، هفت نفر ترامپ را مسئول یورش آشوبگران به ساختمان کنگره می‌دانند. ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی نیز گفتند که از تلاش‌ها برای ممانعت از انتخاب مجدد ترامپ حمایت می‌کنند.

این در حالی است که مردم امریکا امیدوارند جو بایدن با برخورداری از یک نرخ عملکرد نسبتاً قوی (۶۴ درصد) دوره چهارساله ریاست جمهوری خود را آغاز کند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =