تشکیل ۱۷ پایگاه در قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی از ایجاد ۱۷ پایگاه در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ پایگاه به نماز اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای علیرضا کاظمی در مراسم بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» در سالن شهید عباسپور یزد، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز، گفت: سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیست و هفتم این نهاد را بر تشکیل اتاق فکری با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره کل قرآن و عترت و نماز سوق داد و در این راستا اقدامات گسترده‎‌ای انجام و دنبال شد.

وی ادامه داد: مفتخریم در دومین سال بعد از آن پیام، در تمام مناطق و برخی مدارس، پرچم نماز و توجه به اهمیت آن و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع را برافراشته و جامعه و دستگاه‌ها را به این موضوع حساس کنیم و در این راستا امسال اقدام جدیدی صورت گرفت و پیش اجلاسیه دانش آموزی و جشنواره پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد راه‌اندازی شد و استان یزد به لحاظ جایگاهی که دارد و فعالیت‌های خوبی که در حوزه پرورشی انجام شده دبیرخانه این جشنواره را برعهده گرفت.

آقای کاظمی افزود: خوشحالیم طبق فرمایش رهبر انقلاب از تمام شیوه‌های اثرگذار استفاده کرده و بتوانیم این فضا را توسعه و تعمیق دهیم و در زیست بوم جدید اقدامات بسیار ارزشمندی را در فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز انجام و موفقیت‌های چشمگیری داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: تشکیل قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی و ۱۷ پایگاه در ۱۷ استان زمینه مشارکت و تولید محتوا و خلاقیت‌های فراوانی در این حوزه ایجاد کرده است که از این تعداد ۵پایگاه به نماز اختصاص داده شد.

وی برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز، جشن تکلیف در فضای مجازی، آموزش عملی نماز برای دانش آموزان و معلمان و حفظ ائمه جماعات و برگزاری دوره مجازی ۵ هزار طلبه را از اقدامات دیگر این معاونت برشمرد و گفت: آموزش و پرورش برای صددرصد مدارسی که امکان برگزاری نماز جماعت دارند، نماز جماعت را برگزار می‌کرد و امروز با استفاده از فضای مجازی این فضای معنوی را به خانه‌ها برده‌ایم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =