جودو در انتظار نخستین نشان امسال

با ناکامی ملی پوش منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان در کسب نشان برنز رقابت های جودو قهرمانی آسیا، چشم ها به رقابت های آخرین روز دوخته شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در ادامه رقابت‌های جودوی قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در قرقیزستان، محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان، در دیدار رده بندی این رقابت‌ها برابر کوینگ از چین ضربه فنی شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

بریمانلو در دور نخست برابر جومازیانوف از ترکمنستان با ضربه فنی پیروز شد، اما در دومین مبارزه مقابل ماخمادبکوف از تاجیکستان شکست را پذیرفت و به گروه شانس مجدد رفت.

بریمانلو درگروه بازنده‌ها یولدوشفِ ازبک را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد اما با قبول شکست برابر حریف چینی از رسیدن به مدال بازماند.

همچنین، امین کامیابی نماینده ایران در وزن ۸۱- کیلوگرم دور نخست «بکر زیندالدین» از اردن را با ضربه فنی شکست داد و سپس به دیدار سعید ملایی جودوکار ایرانی تیم ملی بلغارستان رفت و با قبول شکست در این مبارزه از دور مسابقات کنار رفت.

این رقابت ها پنجشنبه ۱۹ فروردین پیگیری می شود و تیم ملی جودو ایران در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا سه نماینده دارد.

در وزن ۹۰- کیلوگرم که ۱۴ جودوکار پیکار می‌کنند، قاسم باغچقی در اولین دیدار باید با «بو هبیلیگه» از چین مبارزه کند. وی در صورت برتری با «گواک» از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

علی پرهیزگار نماینده ایران در وزن ۱۰۰- کیلوگرم در میان ۱۶ جودوکار در اولین دیدار به مصاف «سریکبایف» از قزاقستان می‌رود و در صورت برتری باید با برنده مبارزه نیوزیلند و ازبکستان مبارزه کند.

سعید کرجی هم در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم که ۱۴ جودوکار رقابت خواهند کرد دور نخست به مصاف» کیم مین جونگ» از کره جنوبی خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی به دیدار برنده ازبکستان و تاجیکستان خواهد رفت.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =