جابجایی تروریست‌های داعش در سوریه توسط آمریکا

رسانه‌ها از انتقال برخی عناصر گروه تروریستی داعش از استان الحسکه سوریه به استان دیرالزور این کشور توسط نیرو‌های آمریکایی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

نیرو‌های آمریکایی در سوریه گروه جدیدی از عناصر تروریستی داعش را از یک پایگاهی در استان الحسکه در شمال سوریه به حومه دیرالزور منتقل کردند.

خبرگزاری سوریه(سانا)به نقل از منابع محلی گزارش داد که، ۵۰ تروریست داعش توسط بالگرد نیرو‌های آمریکایی از پایگاه الشدادی در حومه جنوبی الحسکه به میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزو متنقل شدند.

انتقال این عناصر پس از آن انجام شد که آن‌ها از سوی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در پایگاه الشدادی برای ادغام در گروه موسوم به «جیش العشایر» آموزش دیده بودند.

سوریه در ۱۰ سال گذشته شاهد حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشور‌های غربی- عربی بود و تاکنون صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره در داخل و خارج این کشور بر جای گذاشته است.

بحران سوریه با یک اعتراض محدود در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و با سوء استفاده دشمنان این کشور و دولت‌های خیانتکار عربی و حمایت غربی‌ها این واقعه به یک بحران تمام‌عیار تبدیل شد؛ بحرانی که با تحریک و حمایت‌های همه جانبه محور عربی، غربی، صهونیستی و ترکیه تا امروز دو میلیون زخمی و میلیون‌ها آواره در سوریه بر جا گذاشته است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =