بازداشت سرکرده گروهک تروریستی داعش در کابل

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی داعش در کابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دفتر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که «غلام ناصر» مشهور به الخراسانی یکی از سرکرده‌های اصلی گروهک تروریستی داعش و مسئول این گروهک تکفیری در شهر کابل از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در این خصوص آمده است که الخراسانی در ده‌ها حملات تروریستی و تخریبی در شهر کابل نقش اصلی را بر عهده داشت.

بر اساس بیانیه مذکور، این عنصر تکفیری علاوه بر فعالیت تروریستی قتل و ارعاب، رفتار‌های جنسی غیراخلاقی را نیز در کارنامه خود دارد.

 

مردم افغانستان با گذشت دو دهه از حمله یازدهم سپامبر همچنان در آتش جنگ و نا امنی می سوزند. آمریکا پس از حمله یازدهم سپتامبر با شعار مبارزه با تروریسم و تامین امنیت به افغانستان لشکرکشی کرد اما با گذشت نزدیک به دو دهه ازحضور آمریکا در افغانستان ، نه تنها تروریسم در این کشور نابود نشده بلکه شمار گروه تروریستی در افغانستان به بیست و یک گروه افزایش یافت.

 

گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه و عراق بخشی از تمرکز خود را بر جغرافیای افغانستان متمرکز کرده است و در سال های گذشته بتدریج بر میزان نفوذ خود در این کشور افزوده است‌.

شرق افغانستان با مرکزیت ولایت “ننگرهار” پایگاه اصلی داعش در این کشور است که عملیات های مرگبار خود در مناطق مختلف را از این پایگاه طراحی و هدایت می کند.

گروه تروریستی داعش خود را تا سطح رقیب اصلی طالبان در افغانستان بالا برده و با انجام عملیات های تروریستی در مناطق مختلف این کشور به خصوص شهر کابل تلاش دارد نشان دهد که قدرت تخریبی موثری در امنیتی ترین شهر افغانستان دارد.
با توجه به تبدیل داعش به رقیب جدی طالبان در افغانستان درگیری های این دو گروه نیز یکی از جلوه های جدید ناامنی و خشونت در این کشورر محسوب می شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =