اتحادیه اسلامی یک نظریه نوین در جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اتحادیه اسلامی گفت: طراحی اتحادیه اسلامی یک نوآوری و نظریه پردازی نوین در سطح جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام “حمید شهریاری” دبیرکل مجمع در دومین نشست سالانه اعضای عالی مجمع در کشور عراق که به دعوت دفتر نمایندگی تقریب در عراق برگزار شد به تشریح مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و پنج لایه این مدل برای رسیدن به وحدت اسلامی پرداختند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اتحادیه اسلامی گفت:  نوسازی و بهره‌مندی از عقلانیت در جهان اسلام برای دستیابی به وحدت امت اسلامی مد نظرمان است.
دبیرکل مجمع، افزود: یک نوآوری و یک نظریه پردازی نوین در سطح جهان اسلام با عنوان اتحادیه اسلامی را طراحی کرده ایم.
ایشان خاطر نشان کرد: امت واحده یعنی همه مسلمانان در سراسر جهان زیر یک چتر قرار گیرند که آن معیت با رسول‌الله (ص) است. معیت با رسول الله (ص) دو ویژگی دارد یکی تقابل با دشمن و دیگری دوستی و مهربانی با یکدیگر است.
وی با اشاره به اینکه رمز ارز‌ها مبتنی بر دولت نیست، گفت: شما امروز اگر بخواهید پول تولید کنید باید حاکم باشید، اما بیت کوین توسط هیچ دولتی ابداع نشده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رمز ارز‌ها بر بستر بلاک چین به وجود می‌آیند، تصریح کرد: بر این بستر پولی تولید شده است که پول‌های ملی را تهدید می‌کند و خدمات، کالا‌ها و حتی دلار خرید و فروش می‌شود و با بیت کوین هتل و بلیط هواپیما رزرو می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه به تشریح لایه‌های مختلف مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و مراحل آن پرداخت.
در ابتدای این دیدار تعدادی از علما و نخبگان عراقی به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص یکپارچگی و وحدت مسلمانان پرداختند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع با سید عبد القادر آلوسی رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق دیدار و گفتگو کرد.
دبیرکل مجمع با اشاره به پدیده تکفیر به مثابه جریانی خطرناک در دنیای اسلام، گفت: علما و نخبگان برای این موضوع باید طراحی راهبردی داشته باشند تا با هم اندیشی بتوانند راهکاری برای حل این چالش دنیای اسلام ارائه کنند.

وی بر لزوم فعالیت‌های علمی و فرهنگی برای مبارزه با تکفیر تاکید و خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید به تقویت تقریب مذاهب اسلامی، گفتگو و تفاهم بر سر مشترکات، پرهیز از اختلاف افکنی و نمود‌های تشدید آن، بازگشت به قرآن و فهم دقیق رویکرد‌های قرآنی در جلوگیری از تفرقه و اتحاد دنیای اسلام را، در دستور کار و عمل خود قرار دهد.

در ادامه این دیدار سید عبدالقادر آلوسی تاکید کرد: توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها اکنون کاملا آشکار شده و همین امر باعث تقویت اردوگاه حق طلبان و دوستداران اسلام شده است.

وی ادامه داد که تهدید‌های آمریکا علیه منطقه و ملت‌های مسلمان چیز تازه‌ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است.

 

“سید عبدالقادر آلوسی” تاکید کرد: امروز می‌بینیم که در پی رسوایی مزدوری‌های برخی حکام منطقه برای رژیم صهیونیستی و آمریکا، دفاع از ارزش‌های اسلامی و منافع امت اسلام حتی گسترده‌تر از قبل شده است.

این عالم اهل سنت عراق خاطرنشان ساخت که تحریم‌های یک جانبه‌ی آمریکا علیه ایران اقدامی جنایتکارانه و تجاوز به یک ملت مسالمت جو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همبستگی و وحدت ایران، عراق و دیگر مسلمانان سبب افزایش قدرت است، گفت: برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز و جنگ طلبانه آمریکا در منطقه اتحاد و وحدت مورد تاکیدمان است.
رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق تاکید کرد: نهضت علمی ضد داعش که ابومهدی مهندس آن را آغاز کرد، ادامه خواهیم داد، زیرا به این وسیله می‌توانیم به سوی ریشه کن کردن جریان تکفیری پیش برویم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هجده =