در قیمت‌ها شاهد هرج و مرج هستیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم؛ قدرت خرید مردم پایین آمده و از سوی دیگر قیمت اجناس بالا رفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محسن رضایی میرقائد، نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره یارانه‌ نقدی گفت: آن موقعی که یارانه‌ ۴۵ هزار تومانی تصویب شد این مبلغ برابر با ۲۰ دلار بود. سوال ما از دولت‌های قبل این است که  چرا یارانه را مثل برف، آب کردید و ۲۰ دلار را به ۲ دلار رساندید؟

وی افزود: در قیمت‌ها شاهد بی‌انضباطی و هرج و مرج هستیم؛ قدرت خرید مردم پایین آمده است، اما از سوی دیگر قیمت اجناس بالا رفته است.

رضایی میرقائد بیان کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی من، معادل ۲۰ دلاری است که در شروع یارانه‌ها داده شد.

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مرحله اول یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای ۴۰ میلیون و تا دو سال آینده برای ۶۰ میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

با پول مردم مافیای گردن کلفت تربیت کرده‌ایم

وی افزود: شاهد حیف و میل کالا‌های اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشورمان وارد شده است، هستیم؛ هم‌اکنون ۱۲ میلیارد یورو پرونده قضایی برای افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند در دستگاه قضایی مفتوح است که این شکایت از سوی دولت صورت گرفته است.

رضایی میرقائد گفت: متأسفانه تجربه نشان داده که ۳۰ درصد اعتباری که برای واردات کالا در نظر گرفته می‌شود توسط مافیا حیف و میل می‌شود و عملاً جنس و کالایی وارد کشور نمی‌شود.

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با ارز ۴۲۰۰ تومانی ذرت وارد کشورمان شد، اما به جای اینکه به مرغدار بدهند سر از جای دیگری درآورد این در حالی است که متأسفانه با پول مردم در حال تربیت مافیایی گردن‌کلفت هستیم.

از آقای احمدی‌نژاد تشکر می‌کنم

رضایی میرقائد گفت: من از آقای احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم تشکر می‌کنم هرچند که روزگاری من رقیب او بودم، ولی یارانه پرداختی زمان او معادل ۲۰ دلار بود که دولت فعلی اگر قول دهد قیمت‌ها را به روال قبل بازگرداند همان یارانه ۴۵ هزار تومانی باقی می‌ماند.

وی افزود: ما پرداخت یارانه‌ها را از ۴۰ میلیون نفر شروع خواهیم کرد و اگر بتوانیم منابع آن را بیشتر آزاد کرده و صرفه‌جویی داشته باشیم در مرحله بعدی به ۵۰ میلیون نفر و مرحله بعدی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی خواهیم داد.

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: منابع و اعتبارات بودجه‌ای نبایستی در اختیار گردن کلفت‌ها و ویژه‌خواران قرار گیرد و در دولتم با گردن کلفت‌ها و رانت‌خواران مقابله خواهم کرد.

راه‌اندازی صندوق زیان مالباختگان بورس

رضایی میرقائد بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش سود بانکی منجر به آن شد که حجم زیادی پول وارد بورس شود. ضمن اینکه دولتمردان هم تبلیغات زیادی برای ورود مردم به بورس کردند؛ دولت و مشاوران اقتصادی آقای روحانی نتوانستند مدیریت کنند که اجازه ندهند این حجم زیاد پول وقتی وارد بورس می‌شود از آن خارج نشود؛ تا بهمن و اسفند شاخص بورس به ۵۰۰ هزار رسید. ضمن اینکه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از کسری بودجه دولت توسط مردم و از طریق بورس تأمین شد و عملاً بورس از خردادماه روند نزولی پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۱۹مرداد روز سیاه بورس بود و آقای روحانی وقتی به صراحت از مردم خواست که هرچه دارید به بورس بیاورید معنایش آن بود که بورس سقوط خواهد کرد و مردم دیگر به حرف دولتمردان اعتنا نخواهند کرد و عملاً این کار باعث شد که هر آنچه دولت گفت مردم برعکس آن عمل کنند.

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اعتماد را به بورس برمی‌گردانم. نخستین اصلی که دولتم دنبال خواهد کرد بازگشت اعتماد مردم به بورس است و در همین زمینه صندوق زیان مالباختگان بورس را راه‌اندازی خواهم کرد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 14 =