برای ساخت ایرانی جدید، قدرتمند و بدون تبعیض به میدان آمده‌ام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای ساخت ایران، ایرانی قدرتمند و ایرانی بدون تبعیض و عادلانه بارویکرد و روش جدید و با انجام اقدامات موثر پا به میدان گذاشته‌ام.

 سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار داشت: دولت سلام دولت مرکز نشین نیست و به محیط فکر می‌کند، استان به استان و شهرستان به شهرستان موضوعات را ارزیابی کرده، موانع رشد و نقاط ضعف و قابلیت‌های توسعه را بررسی کرده و با توجه به هرکدام برنامه ریزی خواهد کرد.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌های مختلف دیده شده و کاری می‌کنیم که به جای یک تهران به عنوان یک پایتخت ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مساله اصلی نوع حکمرانی دولت و نوع نگاه مردم در اداره کشور است و تلاش می‌شود روش اداره کشور را تغییز داده و در مدل جدید امور به مردم واگذار شود چرا که حرف من این است آیا شما مصالح استان را بهتر درک می‌کنید یا فلان کارشناس در تهران و یک پایتخت درست کرده‌ایم همه امکانات و تصمیمات در اختیار آن است، اما در طراحی ماهمه شهرستان‌ها باید پایتخت می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی گفت: مسوولان استان با پیشنهاد و نظر نخبگان استان منصوب می‌شوند اگر یک سوم مردم اعلام عدم رضایت کنند توسط دولت عزل نی شوند اصلیت وظیفه مسوولان پاسخگوی یه مردم است.

وی افزود: ما مردم خیلی خوبی داریم ما جوانان بسیار خوب و عالمی داریم حتی مدیران خوبی دارین که سرجای خود قرار نگرفته‌اند یا از دایره دولت به علت عدم بله قربان گویی به صاحبان زر و زور بیرون قرار گرفته اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رهبر فرزانه‌ای داریم منابع بسیاری داریم توانمندی‌های زیادی داریم، اما روش اداره کشورمان روش اداره صحیحی نبوده به همین خاطر یک نهضت جوانانه شکل گرفته و بنده نه به عنوان یک کاندیدا و یک نفر بلکه به عنوان نماینده یک جریان فکری که جوانان بپا خاسته شما هستند.

وی اضافه کرد: برای ساخت ایران جدید برای ساخت ایران قدرتمند برای ساخت ایرانی بدون تبعیض و عادلانه بارویکرد و روش جدید با اقدامات موثر پا به میدان گذاشتند تا بتوانند با همت بلند شما مردم به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: به‌همین خاطر دولت سلام به همه سلام می‌گوید به آینده سلام می‌گوید به تمام اقوام و مذاهب سلام می‌گوید گروه‌های مختلف اجتماعی که هستند اصناف مختلف جنسیت‌های مختلف کودک و نوجوان و میانسال افراد مسن به همه همه سلام می‌گوید سلام می‌گوید به توان گرایی به سیاست زدگی و سلام می‌گوید به حاشیه سازی و سلام می‌گوید به عدم توجه به مردم و خودش را وقف می‌کند این دولت که فرزندان شما هستند که ۲۴ساعته که مجاهدانه و شبانه روزی تلاش بکند در کنار شما باشد در کل این سرزمین تا ان شالله ایران را به مقطع متعالی که هست برساند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم عزیز کردستان شما استانی بسیار زیبا دارید استانی به ۱.۶ دهم میلیون نفر جمعیت دارد و ۱۰ شهرستان و عمده ساکنان این استان مردمانی دلاور هستند استانی که دامپروزی در آن خیلی توسعه پیدا کرده مرز بسیار بسیار فعالی دارد تجارت آنجا فعال است.

وی اضافه کرد: متاسفانه پدیده‌هایی مانند کولبری هم یک زخم غیرقابل قبول و رنج اور است اخبار ان هست و همه ملت ایران شرمنده این هستند که بعد از جنگ نتوانستند دولت‌های مختلف کار خاصی برای استان انجام دهند.

وی افزود: اینجا سلام عرض می‌کنم به مردم عزیز شهرستان بانه، مردم غیور، دلاور با ظرفیت‌های فوق العاده بالایی که در این شهرستان وجود دارد رشد مثبت جمعیتی در بانه داشتیم که این محل خوشحالی است بعد خانوار در این شهرستان نسبتا بالاتر از بقیه جا‌ها است نرخ بیکاری کمتر نیست به بقیه شهرستان‌های استان دارد هر چند استان کردستان از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ما آنجا بازارچه خیلی خوبی داریم که جذب گردشگر می‌کند دو تا سد بهره برداری شده داریم که منابع آبی غنی منطقه را نشان می‌دهد خوشبختانه با سرمایه مردمی هتل‌های پنج ستاره و هتل‌های خوبی آنجا احداث شده امیدواریم با توجه به اینکه منطقه تجاری و گردشگری است توسعه پیدا کند وجود بیش از ۱۰۰ مجتمع تجاری و ۱۲هزار مرکز خرید است که این نشان دهنده یک تجارت تجارت فعال در منطقه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این دروازه مبادلات خارجی کردستان و شاید بشود گفت غرب ایران است که محل قابلیت فعال کردن بیشتر از آن هم هست منطقه، منطقه کشاورزی غیر از تجارت انگور و گردو آنجا بخوبی کشت می‌شود و وجود دره استراتژیک سیلنر در استان‌ها مقابل تهدید‌های خارجی محل توجه است و به لحاظ امنیتی باید برنامه ریزی مناسب است مشکلات جدی هم دارد تعداد کم معلمان تحصیل کرده‌های شهر آنجا فرصت اشتغال مناسب ندارند و باید مهاجرت کنند.

وی افزود: حاشیه نشینی آنجا در این سال‌های اخیر دیده می‌شود و باید به آن فکر کرد و عدم بهره برداری مناسب از لحاظ منطقه ویژه صنعتی آنجا وجود دارد و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری که همه این‌ها نشان می‌دهد ما یک برنامه جامعی برای شهرستان بانه باید در نظر بگیریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم عزیز بیجار سلام مردم غیور، متدین بیجار با ظرفیت‌های سترگی که در منطقه هست فرش شان یک برند جهانی مشهور است تولیدات زراعی آنجا فوق العاده زیاد است تولید گندم آنجا نسبت به میانگین کشوری بالاتر است در مسیر ترانزیتی قرار گرفته مسیر حمل و نقل به سمت غرب است.

وی افزود: ظرفیت‌های کوهستانی فوق العاده‌ای در بیجار داریم، اما نرخ بیسوادی قابل توجه است مهاجر فرست است جمعیت زیادی از مردم بیجار به شهر‌های مختلف مهاجرت کرده اند، ولی نرخ ازدواج آنجا کاهش پیدا کرده که محل نگرانی است.

وی اضافه کرد: حجم دام نسبت به مرتع زیاد است در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری بیشتری بکنیم تا هم مردم منطقه را نگه دارد و هم بتوانیم با ارتقای کیفیت کشاورزی از منابع آبی و مرتعی آنجا محافظت کنیم متاسفانه خشکسالی و نبود آب کافی در منطقه بیجار دیده می‌شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: همچنین زیرساخت‌های مناسب آنجا ندارد باز این به ما می‌گوید به برای این شهرستان با توجه به ظرفیت ترانزیتی که در منطقه وجود دارد وکشاورزی منطقه بخصوص در حوزه فرش یک برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم عزیز دهگلان شهرستان بیشتر این شهرستان جمعیت روستایی است زیرساخت‌های ارتباط روستایی انجاک کم است مشکل آب شرب دارند مردم منطقه مقداری تاثیرپذیری دارد از شهر‌های اطراف و کشور‌های همسایه و این باعث شده که تنش‌های قومی در منطقه ایجاد شود که با توجه‌وتوسغه شهرستان دهگلان این مسایل که بعضاً بدنبال القایش هستند در این شهرستان از بین خواهد رفت.

وی افزود: سلام به مردم دیواندره مردم دلاوری که در منطقه زندگی می‌کنند معادن زیادی در این منطقه داریم معدن مرمر و سنگ لاشه داریم سطح اراضی قابل کشت این شهرستان به نسبت استان بالا است و بیشترین تولید دامی را در استان این شهرستان دارد مسایلی که در این شهرستان با آن روبرو هستیم.

وی افزود: در حوزه محرومیت از خدمات مناسب بهداشتی درمانی حوزه صنعت آنجا سرمایه گذاری مناسبی نشده بیشتر کشاورزی و دامپروری است بهره وری پایین در بخش زراعت آنجا داریم همچنین کمبود مراتع کشت آبی که باید توسعه پیدا کند در زمینه تاسیسات مثل تاسیسات برق و مخابرات که آنجا سرمایه گذاری نشده و همچنین صنایع تبدیلی بخصوص صنایع تبدیلی دامی با توجه به این آن منطقه منطقه دامی است در آن وجود ندارد.

وی گفت: سروآباد یک شهرستان گردشگری و تاریخی است جمعیت روستایی زیادی دارد و شهر آرامی است مردم به خوبی کنار هم زندگی می‌کنند خوشبختانه منابع آبی خوبی دارد و مردم مشکل آبی کمتری دارند.

وی اضافه کرد: لازم است مردم آنجا با پیوند گردشگری، بوم‌گردی و صنایع دستی ما توسعه بدهیم اقتصاد منطقه را یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرورش ماهی سردآبی در منطقه و ۲۳ کیلومتر هم مرز مشترک با عراق دارد که فرصت فوق العاده‌ای برای سرمایه گذاری است که بتوانیم اقتصاد سروآباد و منطقه را با آن توسعه دهیم.

وی افزود: لازم است بازارچه‌های پررونق و پویا آنجا گسترش پیدا کند و مسایلی هم آنجا داریم که باید مورد توجه قرار گیرد سالمندی آنجا یک پدیده شده و تعداد سالمندان آنجا زیاد است و خدمات ویژه می‌خواهند خدمات بهداشتی درمانی انجا مقداری کم است و هم بیکاری و مهاجر فهرستی داریم و پدیده کولبری و قاچاق آنجا زیاد دیده می‌شود و باید حتما ما یک برنامه ریزی بکنیم که مساله کولبری حل شود.

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سلام به مردم عزیز و فوق العاده خونگرم شهرستان سقز، این شهرستان امکانات خوبی دارد و بیمارستان تازه تاسیس اخیرا ایجاد شده که جای شکرش باقی است.

وی افزود: ۱۷.۵ درصد سهم عمده فروشی و خرده فروشی در کردستان بدلیل اینکه بازارچه فعال دارید در این شهرستان هست و رتبه اول واحد‌های مدیریتی در استان دارید و شهرک صنعتی سقز نسبتا فعالی است که یک هزار و ۱۰۰ اشتغال آنجا وجود دارد که قابل توجه است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: خوشه‌های صنعتی و تولید فلزات اساسی انجا وجود دارد و معدن طلای قلقله سقز هم یک ثروت خیلی قابل توجهی است که در منطقه سقز وجود دارد و رتب بالای سد و تولید محصولات دامی آنجا داریم و با تمام این داشته‌ها شغل اصلی مردم منطقه در بخش کشاورزی و دامپروری است.

وی اضافه کرد: سقز قطب میوه‌های دانه دار منطقه است همه این‌ها به ما می‌گوید که باید در چه زمینه‌هایی سرمایه گذاری کرد و در چه زمینه‌هایی زیرساخت‌های لازم را برای توسعه شهرستان سقز پیش بینی بکنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:، اما خوب مردم عزیز شهرستان سقز شما مشکلاتی هم دارید و احساس دوگانگی می‌کنید، فکر می‌کنید که دولت به شما توجه نمی‌کند احساس می‌کنید در محیط قرار گرفته اید، دولت سلام طوری عمل خواهد کرد که این احساس دوگانگی که در شما و مردم شهر‌های اطراف وجود دارد و بعضاً از آن سواستفاده می‌شود و تفرقه قومی اتفاق می‌افتاد از بین برود و ان شالله دولت سلام دولت محیط خواهد بودیعنی از مرز شروع به حرکت کردن به سمت مرکز می‌کند و عمده تلاشش این است که استان‌های مرزی را آباد کند.

وی اظهار داشت: شما مرکز بهداشتی درمانی ندارید، سینما ندارید، صنایع فرآوری سنگ آهن آنجا وجود ندارد و کارخانه دخانیات تعطیل شده و مدیرانی هستند که بومی نیستند و این حق شماست و دولت به آن توجه می‌کند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: سلام به مردم سنندج شهر آباد و شاد و مرکز استان که ظرفیت‌های بسیار خوبی داردد به همین خاطر هم نسبت به بقیه شهرستان‌های استان که‌مهاجر فرست هستند این شهر مهاجر پذیر است.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های درمانی خوبی دارید که سرمایه گذاری خوبی آنجا شده و با توجه به نزدیکی به اقلیم کردستان عراق می‌توانید قطب مطلوب گردشگری سلامت باشید و بیماران را آنجا درمان کنید و خود این باعث رونق بیشتر و تردد بیشتر خواهد شد، همچنین دوتا سد خیلی خوب و زیبا آنجا وجود دارد، سد گاوشان و قشلاق که به زیبایی‌های سنندج اضافه می‌کند وچند شهرک صنعتی آنجا وجود دارد و پیشینه تاریخی و هویت ملی و کردی بسیار زیبا آنجا وجود دارد که امیدواریم بتوانیم سنندج را مرکز توسعه فرهنگ کردی تبدیل کنیم.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: باید تلاش شود زبان و ادب کردی در سنندج توسعه یابد و این هویت تاریخی مردم کرد بهتر از قبل دیده شود، اما مسائلی هم دارید نرخ طلاق در این شهرستان بالا است، حاشیه نشینی زیادی پیدا کرده البته مساله حاشیه نشینی در همه شهر‌ها و مراکز استان‌ها وجود دارد و نیمی از جمعیت سنندج حاشیه نشین شده‌اند که نرخ خیلی بالایی است.

وی افزود: میزان بارندگی کاهش یافته، اما محصولات زراعی و باغی افزایش یافته و صنایع تبدیلی و دامی با اینکه استان در این حوزه فعال است، کم است و باید تلاش کنیم مردم استان مشارکت بیشتری در مدیریت استان داشته باشند و با این مدلی که ما طراحی کردیم (شهر کشوری) نخبگان مردم استان نظر می‌دهند و این مهم افزایش می‌یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ضمن سلام به مردم شهرستان قروه اعلام کرد: گمرک مرزی سیرانبند گمرک فعالی در این شهرستان است و منطقه آزاد برای آنجا پیش بینی شده است پ امیدواریم مرکز تجارت غربی شود، همچنین دو تا سد بهره برداری شده خوب، منطقه ویژه صنعتی، گروه صنعتی مبلمان غذایی، لوازم الکتریکی و خانگی آنجا وجود دارد، اما مسایلی هم دارد و به علت مشکلات اشتغال و بیکاری تعداد زیادی مهاجر می‌فرستد پ برخی از طرح‌های عمرانی آنجا بدرستی محقق نشده و باعث ناراحتی مردم است و مسأله آب یک مسأله جدی در منطقه شده و باید حتما دنبال کنیم و به دنبال حل و فصل آن باشیم.

وی ادامه داد: سلام به مردم کامیاران در این شهرستان هم هم باز گمرک مرزی فعالی هست و ۲ سد بهره برداری منطقه ویژه صنعتی کامیاران، منطقه آزاد کامیاران دارد و معدن طلا و سنگ‌های ساختمانی هم دارد که باید توجه شود و همچنین از ظرفیت‌های بالای مرز خارجی شهرستان باید استفاده بیشتری شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: زیرساخت‌های مواصلاتی آنجا مناسب نیست از منطقه ویژه و شهرک صنعتی بدرستی استفاده نمی‌شود و از بخش کشاورزی ظرفیت گردشگری هم به خوبی مور استفاده قرار نمی‌گیرد و باید زیرساخت‌های تقویت کننده خوبی پیش بینی شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: اینجا به مردم مریوان هم سلام عرض میکنم، دریاچه زریوار در مریوان دریاچه معروف جهانی است و تنها پهنه آبی طبیعی و مهمترین اکوسیستم آبی استان است که باید از آن حفاظت شود و یک مقصد گردشگری فوق العاده در کنار بازارچه مرزی است وبرخلاف بقیه شهرستان‌ها مهاجرت در این شهرستان منفی نیست.

وی اضافه کرد: کالا‌های خارجی در مرز آنجا خرید و فروش می‌شود و امیدواریم که ما کالا‌های ایرانی را هم خرید و فروش کرده و توسعه دهیم، ضمن اینکه
بیشترین حجم ترانزیت کشور را هم بعد از بندر شهید رجایی دارد ک این خود قابل توجه است و پتانسیل خوبی دارد برای اینکه ما شهرک صنعتی مشترک با عراق ایجاد بکنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مریوان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت پاراگلایدر دارد و باید بتوانیم منطقه آزاد ایجاد کنیم و یک پایگاه تحقیقات کشاورزی به نام گاران آنجا وجود دارد با موضوع چوب و جنگل، که امیدواریم بتوانیم توسعه دهیم و همچنین در کریدور بزرگراهی قرار گرفته از همدان، سنندج به مریوان که باید حداکثر استفاده را از این کریدور داشته باشیم و بازارچه پررونق و پویای لجستکی آنجا را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: این شهرستان هم گرفتار حاشیه نشینی شده و پدیده قاچاق و کولبری آنجا آزار دهنده است و صنایع تبدیلی آنجا نداریم و شرایط مساعد در بازار مرزی نیست و آن تبعات ناشی از حاشیه نشینی را باید مورد توجه قرار دهیم

وی در پایان گفت: مردم عزیز کردستان، برادران و خواهران کُرد خودم، ایران با همه اقوامش زنده است هویت دارد و دیده می‌شود و قرن هاست و هزاران سال است که ماکنار هم زندگی کردیم، بعضاً هم نژادیم زبان هایمان فرق می‌کند، همه آریایی هستیم هم نژاد‌های مختلف داریم همه ملت ایران هستیم، ملت ایران با فرهنگ ها، زبان هایشان، با رنگارنگی لباس هایشان و موسیقی مختلفش شناخته می‌شود همه هم دین و همکیش ومسلمانیم، یک قبله و یک کتاب را قبول داریم، همه یک پیامبر را قبول داریم و باید مراقبت کنیم از کشورمان کشوری که هزاران سال است دست به دست شده تا آن را حفظ بکنیم و به نسل‌های آینده تحویل دهیم ما بلدیم با هم زندگی کنیم، باهم مشکلاتمان را حل کنیم و بلدیم به هم اعتماد کنیم و ان شالله این مهم خوبی انجام خواهد شد و کردستان نگین رشد و توسعه ایران جدید خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =