تسریع در رسیدگی پرونده‌های کثیرالشاکی

دادستان کل کشور گفت: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی زمان طولانی می‌طلبد، اما دستگاه قضا در تلاش است پیگیری‌ها تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما؛ درباره رویکرد دستگاه قضا در دوره جدید برای تعیین تکلیف و اجرای احکام پرونده‌های کثیرالشاکی همچون پرونده سکه ثامن، افزود: چنین پرونده‌ها یک سری مشکلاتی دارد، یعنی جمع کردن پرونده، رسیدگی، حساب و کتاب هاو همین طور تجمیع اموال، واقعا بر اساس آنچه که من سراغ دارم و در میدان می‌بینم، زمان طولانی می‌طلبد یعنی هر چه قاضی بخواهد زمان را تسریع کند، کار دشواری است، اما متناسب با شرایط رسیدگی می‌شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دستگاه قضا در تلاش است در حداقل زمان ممکن این پرونده‌ها تعیین تکلیف شود.
وی درباره رویکرد دستگاه قضا در دوره ریاست جدید (حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای) گفت: آنچه در قوه قضاییه بنیان گذاری شده از آنجایی که مبتنی بر اجرای اسناد بالادستی، سیاست‌های تعیین شده رهبری، سند تحول و تصمیم قطعی مسئولان دستگاه قضاست، با جدیت ادامه پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: سند تحول قضایی هم باید متناسب با شرایط روز، به روز رسانی شود تا اگر آسیب‌هایی در اجرا دارد، شناسایی و برطرف شود که البته اجرای دقیق این سند، مستلزم همکاری و تعامل همه قوا و نهاد‌های کشور است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =