کشف اجساد کودکان بومی این بار در پنسیلوانیا

اجساد ۱۰ کودک بومی که در یک مدرسه صنعتی در کارلایل ایالت پنسیلوانیا به خاک سپرده شده بودند، به قبایل و خانواده هایشان بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

اجساد ۹ کودک به نمایندگان قبیله آن‌ها در داکوتای جنوبی و یک کودک نیز به قبیله‌ای در آلاسکا بازگردانده شدند. بنابر اعلام کالج نظامی آمریکا، این مدارس شبانه روزی دولتی، از سال ۱۸۷۰ تا ۱۹۱۸ فعال بوده اند و به بیش از ۱۰ هزار کودک بومی آمریکا آموزش‌های مختلف می‌داده اند.

عملکرد این مدارس به علت اینکه کودکان را مجبور به تغییر لباس، زبان و فرهنگ خود می‌کردند، مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از این کودکان بر اثر ابتلا به بیماری در این مدارس جان خود را از دست داده اند. زمین این مدرسه اکنون جزء اموال و دارایی‌های دانشگاه نظامی آمریکاست.

چندی پیش هم بقایای صد‌ها دانش آموز بومی در یکی از مدارس سابق در بریتیش کلمبیای کانادا کشف شد که متعلق به کودکانی بود که در مدارس شبانه روزی اجباری زندگی می‌کردند. این مدارس با هدف دور کردن کودکان بومی از فرهنگ و زبان مادری تاسیس شده بود. اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و در برخی موارد آزار‌های جسمی و جنسی و سایر بیماری‌های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 6 =