تأکید وزیر بهداشت در تسریع واکسیناسیون

وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی بر افزایش سرعت واکسیناسیون همگانی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، معاون بهداشت و همراهان نیرو‌های مسلح، آمار واکسیناسیون امروز که حدود ۴۰۰ هزار تزریق بوده است را مسرت بخش و آن را رکورد تازه‌ای در واکسیناسیون بیان و از همه تلاشگران این عرصه قدردانی کرد.

 

 متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«معاون محترم بهداشت
رئیس / سرپرست محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی …
همراهان ارجمندمان در نیرو‌های مسلح

باسلام

آمار مسرت بخش واکسیناسیون از ساعت ۸ صبح امروز تاکنون که نزدیک به چهارصد هزار تزریق بود رکورد تازه‌ای در واکسیناسیون کشورست که حاصل تلاش بی وقفه کلیه همکاران ارجمند در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های ایجاد شده، مراکز تجمیعی، سازمان اورژانس و همچنین زحمات کلیه عزیزان همراه در نیرو‌های مسلح، سازمان بسیج و مردم عزیز در سراسر کشورست.

ضمن تبریک رسیدن به این رکورد و خداقوت خدمت همه عزیزان ستادی و زحمتکش در مراکز تزریق واکسن که می‌دانم مدیریت همزمان این فعالیت با مهار پیک پنجم بسیار سنگین است ضرورت دارد با رعایت موارد زیر تلاش کنیم در روز‌های آتی به آمار بالاتری دست یابیم تا هرچه زودتر بتوانیم جمعیت بیشتری را در برابر این ویروس خطرناک ایمن سازیم.

۱- همکاران ستادی در توزیع بموقع واکسن برای کلیه مراکز کشور بگونه‌ای عمل کنند که سرعت واکسیناسیون بدلیل وقفه کوتاه مدت در رسیدن واکسن کند نشود.
۲- در اطلاع رسانی گسترده توسط صدا و سیما و رسانه‌های محلی بگونه‌ای اقدام گردد که با نوبت‌دهی منظم از مراجعه خارج از موعد مقرر و تجمع در مراکز واکسیناسیون پرهیز شود.
۳- در تهران و کلان شهر‌ها مراکز تجمیعی بسرعت افزایش یابد.
۴- کلیه مراکز تک شیفت در دو شیفت کاری (در مناطق گرمسیر شیفت عصر می‌تواند از ۴ بعدازظهر تا شب دایر باشد) خدمت رسانی کنند.
۵- همانگونه که در ابلاغیه قبلی ذکر شده، کلیه مراکز در روز‌های تعطیل بدون وقفه باز و خدمت‌رسانی کنند. در ایام تعطیل، وقفه در پوشش واکسیناسیون کشور و عدم تزریق تخلف محسوب می‌شود.
۶- در صورت اتمام واکسیناسیون گروه‌های هدف تعیین شده، طبق اعلام قبلی، گروه‌های هدف سنی، جمعیتی و شغلی جدید فقط با ابلاغ رسمی اینجانب مجاز خواهد بود؛ لذا شایسته است روسای محترم دانشگاه‌ها بمحض رسیدن به اهداف تعیین شده اعلام نمایند تا برحسب ضرورت گروه‌های هدف جدید اعلام و ابلاغ گردد.

توفیق همگان را در این خدمت ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =