حضور سران ۱۵ کشور و نهاد بین‌المللی در افتتاحیه المپیک توکیو

سران ۱۵ کشور و نهاد بین‌المللی برای حضور در آیین افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو به ژاپن سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 کاتسونوبو کاتو دبیر ارشد کابینه یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن این خبر را در نشست مطبوعاتی اعلام کرد و گفت: ۷۰ نفر از اعضای هیئت دولت قرار است از مراسم دیدن کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و نلوسانامسرای اویون اردنه، نخست وزیر مغولستان از جمله رهبران جهان هستند که حضور خود را اعلام کردند. همچنین جیل بایدن بانوی اول آمریکا نیز در این مراسم حضور دارد.

در دوره قبلی در المپیک ریو برزیل بیش از ۴۰ نفر از رهبران جهان در مراسم افتتاحیه حضور داشتند که اکنون حضور این افراد به ۱۵ نفر رسیده است.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است.

حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 9 =