حج بدون برائت حج نیست

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسأله برائت از مشرکان در حج گفت: امام خمینی (ره) فرمود که حج بدون برائت حج نیست؛ چون روح تعاملی اسلام، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نهاد‌های همسو برگزار شد، تولی و تبری را یکی از ارکان بزرگ دین مقدس اسلام برشمرد و گفت: درباره نبی مکرم اسلام، در کلام وحی می‌خوانیم اشداء علی الکفار، رحماء بینهم؛ در زیارتنامه‌های معصومان هم می‌خوانیم سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ در برنامه‌های دینی و ادیان و مکاتب گذشته، مسأله همگرایی و واگرایی نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: همگرایی با همراهان و همفکران و واگرایی با دیگران؛ مسأله‌ای عقلی است و همیشه در بین تمام موجودات خداوند این مسأله وجود دارد که باید از دشمن ابراز تنفر و در مقابل او موضع گرفت و با جبهه خودی همراهی و برای او دلسوزی کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حج یکی از جایگاه‌های بلندی است که این ندای تنفر و بیزاری از دشمنان در آن باید باشد؛ چون آیاتی که در ابتدای سوره برائت هست برای همین سرزمین همین ایام نازل شده و برای بیزاری از مشرکان و کسانی است که در مقابل حق و پیامبر صلی الله علیه و اله ایستاده‌اند. آنان که برای نابودی دین پیوسته نقشه می‌کشیدند و چندین بار خود را در مقابل پیامبر ص آزمودند و برنامه‌ریزی کردند که پیامبر ص را به هر صورت ممکن از پای در آورند باید ابراز بیزاری کرد.
وی افزود: همانگونه که مشرکان، پیامبر ص را تکذیب کردند، او را ساحر خواندند و در مکه پوست گندیده گوسفند به صورت مبارک آن انسان کامل زدند و خاکستر و آتش بر سر مبارکش ریختند، سنگ بر پای آن خلیفه الهی زدند، استخوان پای او را آزردند، پیشانی و دندانش را شکستند، عموی او را شهید و یارانش را شکنجه کردند، باید در مقابل این تفکر و این دشمنان ایستاد.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه چنین حرکاتی از سوی مشرکان، امروز هم در حال اجرا است، تصریح کرد: مگر دشمنان اسلام در رسانه‌های خود علیه انقلاب اسلامی تبلیغ نمی‌کنند؟ مگر نسبت‌های ناروا به انقلاب و انقلابیان نمی‌دهند؟ مگر اسلام را زیر سئوال نمی‌برند؟ مگر کاه‌ها را کوه نمی‌کنند؟ همان کاری که اسلافشان در مقابل پیامبراسلام ص انجام دادند، امروز نیز ادامه دهندگان مسیر آن‌ها، همین پلشتی و ناپاکی‌ها را در مقابل رهبران پاک انقلاب اسلامی انجام می‌دهند.
وی با اشاره به توطئه و راه‌اندازی احزاب علیه اسلام گفت: امروز هم از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر افرادی را برای توطئه و ترور در جمهوری اسلامی اجیر می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به پیام‌های امامین انقلاب در مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: این بزرگواران در این پیام‌ها وحدت اسلامی، همگرایی اسلامی، همراهی مسلمانان را توصیه می‌کنند؛ و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قلمرو کشور‌های اسلامی می‌پردازند و در مقابل ستمگران و ستم‌پیشگان امریکایی و صهیونیستی کودک‌کش می‌تازند و در مقابل مردم مظلوم با مهربانی تمام سخن می‌گویند.
وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره توبه اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که این اعلان الهی و اعلان پیامبر خدا ص به همه مردم در روز اجتماع بزرگشان است که خداوند متنفر از مشرکان و اعلام بیزار می‌کند. الان هم همینطور است و خداوند و پیامبر اکرم از رژیم صهیونیستی و کسانی که با آن‌ها دست می‌دهند، بیزار هستند.
پ سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسأله برائت از مشرکان در حج ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمود که حج بدون برائت حج نیست؛ چون همه شاخص اسلامیت، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.
وی ادامه داد: آن کسی که می‌گوید مسلمان هستم و با صهیونیست‌ها دست می‌دهد اسلام را نشناخته است؛ باید از او بپرسید که جملات نماز را چگونه ادا می‌کند؟ وقتی می‌گویید غیر المغضوب علیهم و لا الضالین، خدا بر چه کسانی غضب کرده است؟ مغضوبین خدا ظالمین هستند، ضالین و گمراهان همین متکبران آمریکایی و صهیونیست هستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: یا نماز این‌ها نماز نیست، یا صهیونیست‌ها را مغضوب و ضالین نمی‌دانند؛ اگر صهیونیست‌ها را گمراه نمی‌دانند که فاجعه است؛ اگر صهیونیست‌ها را دشمن اسلام نمی‌دانند که در اولیات فکر و فهم سیاسی خود مشکل دارند؛ مگر اینکه بگوییم نماز را نمی‌فهمند که چه می‌گویند و شاید هم که نمی‌خوانند، چون اگر انسان نمازخوان باشد و دستورات دینی را عمل کند، نمی‌تواند با مشرکان و استکبار دست دوستی دهد.
وی ۹ گروه را محبوب خداوند در قران و در مقابل ۱۳ گروه را مغضوب خدا عنوان کرد و ضمن اشاره به اوصاف این افراد ابراز داشت: از خدای بزرگ می‌خواهیم برائت از مشرکین که باید در حج باشد، روز به روز و سال به سال گسترش پیدا کند و این بیداری در جهان اسلام که بسیاری از آن‌ها بر اثر راهنمایی‌های حضرت امام خمینی (ره) بوده است، روز افزون گردد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =