تدوام بارش‌ها در جنوب کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بخش‌های جنوبی کشور شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق مهیاست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در جنوب سیستان و بلوچستان، مناطق مرتفع هرمزگان، جنوب استان کرمان و جنوب شرق استان بوشهر و بخش‌های غربی استان فارس شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب مهیاست. این شرایط را در کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به صورت خفیف پیش رو داریم.

 

تداوم گرما و روند افزایش دما را در خوزستان و جنوب ایلام نیز پیش رو است به طوری که دمای پیشینه ۴۹ درجه و حتی بالاتر را تجربه می‌کنند.

در شرق کشور باد‌های ۱۲۰ روزه حاکم  که توأم با گرد و خاک خواهد بود و اوج وزش این باد‌ها در مناطق زابل، هیرمند، هامون و نهبندان است.

 در شرق استان کرمان نیز سرعت وزش باد در حد خیزش گرد و خاک خواهد بود و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را نیز در پی خواهد داشت.

در بخش‌های شمالی کشور از امشب کم کم با نفوذ جریان‌های شمالی توقع بارندگی وجود دارد و به شکل محلی در آذربایجان شرقی و غربی و حتی اردبیل جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را در پی دارد.

 

دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات در گیلان، بلندی‌های مازندران، ارتفاعات گلستان و بلندی‌های سمنان؛ وزش باد‌های شدید پیش بینی شده و از فردا در سمنان وزش باد‌های شدیدپیش بینی که در خراسان شمالی و رضوی نیز به همین ترتیب است و به خیزش گرد و خاک منجر خواهد شد که این گرد و خاک به استان‌های قم و مرکزی نیز منتقل می‌شود.

در تهران نیز از فردا شنبه، افزایش دما پیش بینی می شود که این افزایش دما در زنجان نیز اتفاق می‌افتد، اما در بخش‌های مرکزی وزش باد مهمترین پدیده خواهد بود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 1 =