تیرانداز چینی اولین مدال آور طلایی المپیک

اولین مدال آور طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیرانداز کشور چین شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در فینال تیراندازی تفنگ بازی ۱۰ متر زنان المپیک یانگ از چین با ۲۵۱.۸ امتیاز به مدال طلا رسید و اولین طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو لقب گرفت. او علاوه بر کسب این مدال رکورد المپیک را هم شکست.

آناستازیا نماینده روسی که تحت پرچم المپیک است نقره گرفت و نینا کریستین از سوئیس به مدال برنز رسید.

فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان نیز در این ماده نماینده ایران بودند که از فینالیست شدن بازماندند.

سرمربی تیم ملی تیراندازی کشورمان گفت: تعداد شرکت کنندگان بسیار و امتیازات خیلی بالا بود، چنین چیزی تا حالا نداشتیم؛ البته شیوع ویروس کرونا نیز همه برنامه‌های ما را به هم ریخت.

الهام هاشمی پس از پایان رقابت دو دختر تیرانداز ایران در بازی‌های المپیک توکیو افزود: نمایندگان ما در مسابقات جام جهانی خوب کار کردند. فاطمه کرم زاده ۴ دهم زیر رکورد جهان تیر زد، اما بالاخره المپیک هست و فشار روانی زیادی دارد. با توجه به عملکردی که در دو ماه گذشته داشتند، انتظار داشتم در المپیک هم عملکردخوبی داشته باشند، اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی تجربه بودند البته فشار مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تاثیر منفی داشت و آن‌ها هم نتوانستند خوب کار کنند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش شد تا ملی پوشان تحت تاثیر المپیک و فضای آن قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود تا حدممکن انجام شد، اما بی تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکورد‌های خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما ۳-۴ امتیاز زیر رکورد خود کار کردند که خوب این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته‌ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این پرسش که همه برنامه‌هایی که در نظر داشتیم را توانستیم برای ملی پوشان اجرایی کنیم، تصریح کرد: کرونا همه برنامه‌های ما را به هم ریخت مسابقات هند را به این دلیل که ریسکش بالا بود، شرکت نکردیم مسابقات کره و توکیو لغو شد. ملی پوشان در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند. اما امیدوارم روز‌های آینده نتایج بهتری داشته باشیم.

پیمان اسدیان خبرنگار اعزامی شبکه خبر به بازی‌های المپیک در ارتباط با برنامه چاپ اول آخرین اخبار المپیکی را تشریح کرد:

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =