توصیه‌های پلیسی برای خرید و فروش در سایت‌ها

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری مجرمان سایبری در سایت‌های واسطه گر اینترنتی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه آگهی‌دهندگان در سایت‌های‌ واسطه‌گر اینترنتی بعضاً طعمه مجرمان سایبری می‌شوند، اظهار داشت: افرادی که قصد انتشار آگهی در سایت‌های واسطه ‌گر اینترنتی را دارند باید مراقب پیامک جعلی پرداخت هزینه باشند چرا که احتمال دارد پس از ثبت آگهی پیامکی جعلی مبنی بر پرداخت هزینه انتشار آگهی برایشان ارسال شود.

وی گفت: این پیامک‌ها از شماره‌های ناشناس ارسال شده و نباید به آنها توجه کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: بعد از درج آگهی و پیدا شدن خریدار، در صورتی که خریدار مبلغ وجه کالا را به حساب افراد انتقال داد حتما اصالت رسید بانکی و تصویر آن را باید بررسی کرد چرا که احتمال دارد این رسید جعلی باشد.

وی افزود: برای اطمینان از انتقال وجه به حساب بانکی فعال کردن سرویس پیامک بانک کمک کننده است.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه باید توجه کرد که خریدار حتما از حساب بانکی خود، وجه را بپردازد خاطرنشان کرد: چرا که احتمال دارد بهای کالا از یک حساب سرقتی به کارت واریز شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خاطرنشان کرد: در هنگام انجام معاملات با مبالغ زیاد حتما با رویت کارت ملی مشتری یا خریدار از هویت وی اطمینان پیدا کرده و مبلغ معامله را از طریق حساب بانکی همان فرد انجام دهند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 8 =