۶۰۰ اندیشمند و هنرمند جهان، رژیم صهیونیستی را نژادپرست معرفی کردند

بیش از ۶۰۰ اندیشمند، هنرمند و دانشمند از ۴۵ کشور جهان بیانیه‌ای امضا کردند که در آن رژیم صهیونیستی، اشغالگر و نژادپرست معرفی و توصیف شده است.

 به نقل از ایرنا از غزه، این اندیشمندان در بیانیه خود خواستار برچیده شدن نظام تبعیض نژادی در سرزمین تاریخی فلسطین و ایجاد یک قانون اساسی دموکراتیک که به همه ساکنان آن حقوق و وظایف برابر اعطا می‌کند، شده اند.

در میان فهرست امضا کنندگان بیانیه، نام شخصیت‌های برجسته بسیاری از جمله برندگان جایزه صلح نوبل شامل «آدولفو پرز اسکیوئل، و میراد کوریگان»، استادان معروف حقوق «مونیک اشمیلر- گیندرو و ریچارد فالک و محققان برجسته «اتین بالبار، هاگیت بویر، ایوار اوکلاند، سعاد ژوزف، ژاک رانسیر و رشدی راشد» دیده می‌شود.

از دیگر امضا کنندگان بیانیه می‌توان به نام‌های افراد و چهره‌های معروفی مانند «جیاتری اسپیواک، ایان چالمرز دانشمند و پژوهشگر علوم پزشکی، بریان اینو و راجر وترز» آهنگسازان و موسیقی دانان معروف در کنار «ریچارد جولی» دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و از رهبران باسابقه ضد تبعیض نژادی و آپارتاید در آفریقای جنوبی اشاره کرد.

بیانیه این افراد پس از اعلامیه مشابه سازمان دیده بان حقوق بشر منتشر می‌شود که در آن رژیم اشغالگر صهیونیستی هنگام حملات و تجاوز‌های اخیر به باریکه غزه به عنوان عامل انجام جنایات جنگی معرفی شده است.

دیده بان حقوق بشر به تازگی گزارش کرده که رژیم صهیونیستی هنگام حمله به باریکه غزه مرتکب اعمالی شده است که در حقوق بین الملل و حقوق بشر بین المللی ماهیت جنایات جنگی دارد.

در همین راستا، «باسم نعیم»، عضو دفتر روابط بین الملل جنبش حماس اعلام کرد که گزارش‌های مستند ده‌ها سازمان و نهاد بین المللی حقوق بشر در طول چند دهه گذشته تأیید می‌کند که دشمن صهیونیستی به عنوان یک جنایتکار جنگی تابع هیچ قانون بین المللی و حقوق بشری نیست و در نتیجه حمایت‌های مطلق آمریکا مصون از مجازات است.

نعیم افزود که حمایت واشنگتن و رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا مرتکب شنیع‌ترین جنایات از جمله ترور، کشتار، آوارگی، توهین به مقدسات دینی و سرقت زمین در فلسطین شود.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش خواسته‌های قانونی مردم فلسطین را در مورد ضرورت پاسخگویی مراجع جهانی و حقوق بشری در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، پیگرد قانونی رهبران این رژیم و کشاندن آن‌ها به سالن‌های دادگاه‌های بین المللی را پیگیری می‌کند.

دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرد که ۱۲ روز حمله و بمباران مردم فلسطین در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است و این رژیم با این اقدام خود چندین خانواده فلسطینی را کاملا نابود کرده است.

در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه قوانین جنگی را نقض کرده و مانند جنایت جنگی است.

دیده بان حقوق بشر افزود: تحقیقات به عمل آمده نشان داد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در نوار غزه انجام شده است که در آن‌ها هیچ هدف نظامی نبوده است و در این نقاط ۶۲ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

«جری سیمپسون»، رئیس بخش بحران و درگیری در دیده بان حقوق بشر گفت که نیرو‌های صهیونیستی در مناطقی حملات هوایی انجام داده‌اند که هیچ گونه هدف نظامی نبوده است و با این کار چندین خانواده فلسطینی را کاملا نابود کرده‌اند. عدم تمایل رژیم صهیونیستی برای تحقیق در مورد اتهامات جنایات جنگی بر نیاز بررسی‌های مستقل دادگاه جنایی بین المللی تاکید می‌کند.

دیده بان حقوق بشر در تحقیقات خود با مردم فلسطین ساکن نوار غزه که شاهد حملات رژیم صهیونیستی بوده‌اند و اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند مصاحبه کرده و همچنین تصاویر و فیلم‌های ماهواره‌ای قبل و بعد از این حملات را بررسی کرده است.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شده که نیرو‌های رژیم صهیونیستی به عمد مناطق مسکونی و غیر نظامی را هدف قرار داده‌اند و این اقدام به قیمت جان زنان و کودکان بیگناه در نوار غزه تمام شده است.

دیده بان حقوق بشر با اعلام اینکه رژیم اشغال گر صهیونیستی بار‌ها با درخواست این گروه برای دیدار از نوار غزه مخالفت کرده است از کشور‌های تامین کننده سلاح برای این رژیم خواست تا اطمینان یابند اسرائیل از قوانین جهانی جنگی پیروی می‌کند.

این گروه همچنین در پایان از حملات راکتی نواره غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرده و آن‌ها را غیر قانونی خواند.

اما حماس در پاسخ به این ادعا اعلام کرد مردم فلسطین بر اساس قوانین بین المللی و با استفاده از ابزار و ظرفیت‌های موجود، “از حق شرعی خود برای مقابله با اشغال غیر قانونی استفاده کرده‌اند. “

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوز‌های وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوز‌های صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه ۲۶۰ نفر است که اکثر آن‌ها کودک و زن بوده‌اند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =