برگزاری نمایشگاه بزرگ هوایی چین

چین به منظور نمایش خودکفایی خود در زمینه هوافضا و افزایش توان نظامی و نیز در پی افزایش تنش‌ها با غرب بزرگترین نمایشگاه هوایی خود را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های نظامی خود را برای نشان دادن توانایی خود برای مقابله با تهدیدات غرب برگزار کرد. به طور معمول این نمایشگاه تجهیزات و ادوات هوافضا به صورت دو سالانه در چین برگزار می‌شد که این بار به دلیل همه گیری کرونا در جهان یک سال به تعویق افتاد.

داگلاس باری، یکی از اعضای ارشد تیم هوافضای انستیتوی بین المللی نظامی در این باره گفت: برگزاری این نمایشگاه ادوات و تجهیزات هوایی و رزمی چین نشان می‌دهد علی رغم به هم خوردن تاریخ برگزاری دوسالانه آن، چین در حال بازگشتن به حالت عادی پیش از کرونا است.

به گفته منابع خبری، شرکت‌های هوافضا و پایگاه‌های دفاعی چین به میزان قابل توجهی حضور خود در این نمایشگاه را افزایش داده اند. در این نمایشگاه یک بخش نمایش مجازی برای افرادی که امکان حضور فیزیکی در آن را ندارند نیز در نظر گرفته شده است.

 

بسیاری می‌گویند این نمایشگاه به خوبی نشان دهنده تلاش‌های فزاینده چین برای پیشرفت در زمینه هوافضا و تجهیزات هوایی در زمان رقابت استراتژیک با غرب به ویژه با آمریکاست.

سانگ ژونگ پینگ، یکی از متخصصان هوافضای چین در این زمینه گفت: در حالی که چین هر روز با تهدید‌های فزاینده‌ای از سوی غرب مواجه است راهی جز ارتقای توانایی‌های نظامی، صنعتی، هوانوردی و هوافضای خود ندارد.

بسیاری می‌گویند این نمایشگاه نمایشی از افزایش قدرت نظامی و بلندپروازی‌های پکن در زمینه هوافضاست. هواپیمای بدون سرنشین “وینگ لونگ ۲ ” جنگنده‌های نظامی تک موتوره جی-۱۰ و جی-۲۰ در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

در این نمایشگاه همچنین سری جدیدی از محصولات هواپیما‌های بدون سرنشین، بالگرد‌های کنترل از راه دور، موشک‌های پرنده و نسل جدیدی از پهپاد‌های مخفی برای نخستین بار به نمایش درخواهند آمد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =