افکار انقلاب اسلامی در ایران مشابه افکار ماست

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه گفت: در آن زمان که دانشجو بودیم، شاهد آن بودیم که افکار انقلاب اسلامی در ایران، بعد از پیروزی انقلاب مشابه افکار ماست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و رهبر شیعیان این کشور در گفتگوی زنده با شبکه پرس توی که به شکل همزمان از شبکه خبر پخش می شود، گفت: در رشته اقتصاد دانشجو بودم و در جلسه‌های اسلامی هم شرکت و به گسترش تعالیم اسلامی تشویق می‌کردم، وقتی که دانشجوی دانشگاه بودیم، فعالیت‌های اسلامی نیز داشتیم.

وی افزود: در آن زمان شاهد آن بودیم که افکار انقلاب اسلامی در ایران، بعد از پیروزی انقلاب مشابه افکار ماست که دانشجوی دانشگاه بودیم.

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه بیان کرد: در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم، اوضاع اجتماعی در نیجریه ادامه استعمار است، وقتی که مردم، راهی برای انتخاب دارند، نظام اسلامی را انتخاب خواهند کرد، ۹ سال را در زندان گذراندم که هفت سال از آن در دهه هشتاد قرن گذشته بود.

وی افزود: در دانشگاه در مناسبت‌های دینی شرکت می‌کردیم، مسئولان به شرکت کنندگان در این مراسم حمله ور می‌شدند، مسئولان به منزل من حمله ور شدند و بسیاری از حاضران در منزل و خارج از آن را به قتل رساندند.

شیخ زکزاکی گفت: آنها برخی از فرزندانم را مقابل چشمانم به قتل رساندند، آنها به صورت کورکورانه شلیک می‌کردند، همسرم در این حمله در منطقه المعده والفخذ زخمی شد و گلوله همچنان در بدن وی است.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =