رزمایش ایران با حفظ احترام به ثبات و مرز‌های بین‌المللی است

سفیر ایران در ارمنستان گفت: رزمایش برنامه‌ریزی شده نیرو‌های مسلح کشورمان نمود اراده ایران در خصوص ضرورت احترام به مرز‌های بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان امروز (پنجشنبه) در دیدار با وزیر خارجه این کشور گفت: رزمایش برنامه‌ریزی شده نیرو‌های مسلح، نمود اراده ایران در خصوص ضرورت احترام به مرز‌های بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه است.
“عباس بدخشان ظهوری” در دیدار با “آرارات میرزویان” وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به تلاش‌های انجام شده درباره تحقق توافقات رهبران دو کشور در حوزه‌های مهم مانند تبادل انرژی و حمل و نقل، ابراز امیدواری کرد که ادامه همکاری‌های دو کشور به تعمیق و گسترش روزافزون همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف منجر شود.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی درباره ضرورت حل و فصل اختلافات کشور‌های منطقه از طریق گفتگو، اظهار داشت: رزمایش برنامه‌ریزی شده نیرو‌های مسلح کشورمان نمود اراده ایران در خصوص ضرورت احترام به مرز‌های بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه است.

در این دیدار، میرزویان با یادآوری اهمیت راهبردی روابط با ایران که در برنامه دولت جدید ارمنستان نیز گنجانده شده است، به نتایج گفتگو‌های آقایان رئیسی و پاشینیان در حاشیه اجلاس تاشکند در دوشنبه(پایتخت تاجیکستان) و همچنین دیدار با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد(در نیویورک) اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر کامیون ها از کاپان به گوریس، ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن مسیر جایگزین در ماه‌های آتی، مشکل به صورت کامل حل شود.

طرفین همچنین درباره بعضی راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور در مناطق مرزی و استان سیونیک گفتگو کردند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =