دیدار و رایزنی امیرعبداللهیان و میشل عون دربیروت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین برنامه‌ی رایزنی هایش در لبنان با میشل عون رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در این دیدار دو طرف بر افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند.
مسئله ایستادگی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال لبنان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان: ما از لبنان با صدای بلند حمایت می‌کنیم
حسین امیر عبداللهیان از صبح تا عصر پنج شنبه به ترتیب با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس، نجیب میقاتی نخست وزیر و عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار خواهد کرد.
وی درباره محور‌های اصلی رایزنی با مقام‌های لبنانی در این سفر در فرودگاه بیروت گفت: پیشنهاد‌های بهتر و جدیدتری را برای کمک به شکست حصار اقتصادی لبنان داریم ضمن اینکه مسیر قبلی را مادامی که مسئولین لبنانی بخواهند ادامه خواهیم و در موضوعات دیگر نیز به لبنانی‌ها کمک خواهیم کرد.

 

برنامه‌ها و دیدار‌های وزیر امورخارجه کشورمان در لبنان

ابراهیم موسوی نماینده مجلس لبنان نیز حضور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در لبنان را فرصتی مغتنم برای توسعه همکاری‌های دو جانبه برشمرد و افزود، به او خوش آمد می‌گوییم، فروش سوخت ایرانی به تجار لبنانی حصار اقتصادی امریکا علیه، ایران، سوریه و لبنان را شکست و فصل جدیدی در حضور مقاومت در عرصه اقتصادی است.
پنج شنبه شب نیز حسین امیر عبداللهیان با اعضای ارشد و نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی در محل سفارتمان در بیروت نشستی خواهد داشت.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =