کاهش دمای۳ تا ۷ درجه‌ای در شرق کشور

سازمان هواشناسی برای مناطق شمال شرق و شرق کشور در روز‌های شنبه و یکشنبه کاهش دمای سه تا هفت درجه‌ای همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهند داشت و بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مناطق شرقی مازندران و غرب گلستان شدت خواهد گرفت.

در این مدت برای استان‌های خراسان شمالی و شرق اردبیل نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی می شود. از یکشنبه تا سه‌شنبه در استان‌های گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران نیز بارش‌های خفیفی رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

فردا شنبه و یکشنبه در مناطق شمال شرق و شرق کشور کاهش دمای بین ۳ تا ۷ درجه سانتی‌گراد همراه با وزش باد شدید را پیش‌بینی که در برخی نقاط سبب گرد و خاک خواهد شد.

با توجه به کاهش دما، احتمال آسیب‌دیدن به محصولات کشاورزی وجود دارد و به کشاورزان توصیه شده توجه لازم در این زمینه را داشته باشند. همچنین گلخانه‌داران و مرغداران نیز برای جلوگیری از مشکلات کاهش دما تمهیدات لازم بیندیشند.

برای تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده و عصر امروز وزش باد در تهران شدت خواهد گرفت. حداکثر دما امروز در تهران به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز امروز در مهرآباد به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

امروز سردترین مرکز استان زنجان است که دما در آن به ۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید. ارومیه با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، اردبیل و قزوین ۴ سانتی‌گراد درجه بالای صفر دیگر مراکز استان سرد کشور بودند.

گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و پس از آن بوشهر و یزد با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر قرار داشتند.

بر اساس گزارش هواشناسی سردترین منطقه در سطح کشور مربوط به «خیرآباد» و «سلطانیه» استان زنجان است که حداقل دما در آن امروز صبح به ۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =