طلسم کره نشکست

تیم ملی فوتبال ایران نتوانست طلسم کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی بشکند و سیر پیروزی‌های او با ۱۰ امتیاز متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دیدار حساس تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ با تساوی بدون گل پایان یافت و مدعیان برتری فوتبال آسیا به تساوی بدون گل با کره‌جنوبی رضایت دادند.

تیم ملی فوتبال کشورمان که از ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه) در هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی میزبان کره‌جنوبی بود در حالی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید که تیرک دروازه ۲ مرتبه ناجی تیم میهمان شد و دنیایی از بدشانسی را به دنبال داشت.
این رقابت حساس و تماشایی، بدون تماشاگر به پایان رسید و سلسله پیروزی های «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ایران قطع شد.

اسکوچیچ در این دیدار نسبت به دیدار قبلی مقابل امارات، تنها «علی قلی‌زاده» را جایگزین «امید نورافکن» کرده بود.

 

«حمد الکاف» از عمان با کمک‌های ۲ هموطنش، «ابوبکر العمر» و «راشد الغیثی» قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

بازی با اشتباهات زیادی از سوی ۲ تیم آغاز شد و توپ در میانه میدان از دست می‌رفت.

کره‌ای‌ها با طراحی حملات از عمق دفاع ایران و با اتکا به توان «سون هیونگ مین» در پی رسیدن به گل بودند و ایران نیز روی حرکات طارمی، آزمون و قلی‌زاده برنامه ریزی داشت.

در ابتدای نیمه دوم، «سون هیونگ مین» کاپیتان کره‌جنوبی و ستاره باشگاه تاتنهام پشت مدافعان ایران صاحب توپ شد و در صحنه‌ای مشکوک به آفساید در دقیقه ۴۷ به‌راحتی دروازه ایران را باز کرد و تعجبی از بی حرکت بودن بیرانوند را برانگیخت. این نخستین گلی بود که ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی قطر دریافت کرد. 

در دقیقه ۵۳ «امید نورافکن» به جای «علی قلی‌زاده» که عملکرد خوبی نداشت وارد زمین شد. در ادامه بازیکنان ایران برای جبران گل خورده، حملات خود را آغاز کردند.

تلاش‌های ایران در دقیقه ۷۶ جواب داد و ارسال «سردار آزمون» با ضربه سر زیبای «علیرضا جهانبخش» همراه شد تا ایران به گل تساوی برسد. نقش سردار در ایجاد یک گل تماشایی ستودنی است او از یک توپ مرده یک گل ساخت.

بازی ایران در لاک دفاعی تساوی را به دقایق آخر کشید.
در نهایت این دیدار که تقابل رقیبان همیشگی قاره کهن محسوب می‌شود با تساوی به اتمام رسید و ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین باقی ماند و کره‌جنوبی هم با هشت امتیاز همچنان در جایگاه دوم است.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش، احمد نورالهی (میلاد سرلک)، مهدی طارمی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (امید نورافکن) و سردار آزمون (مهدی قایدی)

ترکیب کره‌جنوبی

کیم سونگ یو، لی یونگ، کیم مین جائه، جونگ وو لیونگ، هوانگ این‌بئوم، سون هیونگ مین، لی جائه سونگ (لی دونگ یونگ)، هوانگ هی چان، هونگ چول (کیم جو)، هوانگ یو جو (نا سانگ یو)، کیم یونگ وون

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =