شناسایی پیکر شهید اهل شاهرود با آزمایش DNA

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: پیکر شهید نورمحمد مهدیی با انجام آزمایش‌های DNA و تطابق آن با خانواده این شهید پس از ۳۸ سال شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرهنگ محمد خوشقدم افزود: شهید نورمحمد مهدیی رزمنده بسیجی لشکر ۱۷ گردان کربلا، سال ۶۲ در عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین عراق به مقام شهادت نایل آمد.

وی با بیان اینکه تا ۲ ماه گذشته پیکر این شهید مفقود الاثر بود، ابراز داشت: مرداد ماه امسال پیکر شهید نورمحمد مهدیی تفحص شد و به عنوان شهید گمنام در مصلای شهر دلند استان گلستان خاکسپاری شد.

خوشقدم ادامه داد: امشب پس از اعلام نتیجه آزمایش DNA با حضور امام جمعه شاهرود، فرمانده سپاه استان سمنان و جمعی از مسوولان شهرستان این خبر به مادر شهید که به تازگی از بند بیماری رهایی یافته بود، اطلاع رسانی شد.

فرمانده ناحیه شاهرود افزود: برادر این شهید علیرضا مهدیی نیز در سال ۶۰ در عملیات طریق القدس به فیض شهادت نایل آمد که پیکر این شهید هم در سال ۷۳ پس از تفحص شناسایی و در زادگاهش روستای میقان شاهرود به خاک سپرده شد.

شهید نورمحمد مهدیی فرزند شعبانعلی سال ۱۳۴۰ در روستای میقان چشم به جهان گشود. وی در مدت حضور یکساله خود در جبهه حق علیه باطل رشادت‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =