رفع تحریمها، نشان جدی بودن طرف مقابل برای مذاکره

رئیس جمهور گفت: رفع تحریم‌های ظالمانه، نشانه جدیت طرف مقابل برای ورود به مذاکرات است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) وامام صادق (ع) ، عزت و سربلندی ایران را نقطه مشترک همه اقوام، مذاهب و ادیان کشور دانست.
آقای رئیسی به موضوع کرونا اشاره کرد و یادآور شد اولویت دولت در کشور موضوع واکسیناسیون است و درتلاشیم با تکمیل چرخه واکسیناسیون، از مردم صیانت کنیم.
رئیس جمهور در ادامه به مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد وگفت: در تلاشیم تا بخش زیادی از این مشکلات را در حال و آینده برطرف کنیم.
آقای رئیسی همچنین ساخت مسکن را از اولویتهای دولت دانست گفت: البته مردم و همه صاحبنظران ودست اندرکاران بخش مسکن باید دولت را در این کار یاری کنند.

 

آقای رئیسی درباره برنامه جمهوری اسلامی ایران و رفع تحریم‌های ظالمانه افزود: ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنیم و سفره، بازار و نان مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.
رئیس جمهور با بیان این که هیچ زمانی جمهوری اسلامی ایران میز مذاکره را ترک نکرده است و نسبت به مذاکرات نتیجه محور جدی است، گفت: از طریق وزارت امور خارجه اعلام شده است که مذاکرات باید نتیجه داشته باشد و طرف مقابل آمادگی برای لغو تحریم‌ها را به صورت جدی نشان دهد.
آقای رئیسی افزود: اکنون کار از طریق وزارت امور خارجه در حال انجام است و ما به آنچه گفته ایم پایبند و جدی هستیم، اما طرف مقابل نیز باید پایبند و جدی باشد.
رئیس جمهور گفت: در نشستی که با نماینده اتحادیه اروپا نیز داشتیم به آن‌ها گفتیم جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات جدی است، اما این را باید در طرف مقابل ببیند.

اولویت ما مسنله واکسیناسیون عمومی کرونا

رئیس جمهور در دومین گفتگوی زنده تلوزیونی گفت: اولویت ما مسنله واکسیناسیون عمومی کرونا بود و امروز در دوز اول بیش از ۷۰ درصدرسیده ایم و امیدواریم قبل از فصل سرما نیز به این عدد رسیده باشیم.
آقای رئیسی با بیان این که در ستاد کرونا تصمیم گرفتیم از حالت انفعال در مقابله با این بیماری خارج و به صورت فعال با آن برخورد کنیم، افزود: در واکسیناسیون کادر درمان، بخش‌های اجرایی و کمک‌های مردمی بسیج و نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل هستیم.
رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم که در صورت بروز موج احتمالی به صورت منفعل با آن برخورد نکنیم بنابر این پیش بینی‌های لازم برای مقابله و پیشگیری انجام شده است.
وی افزود: کسانی که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند حتماً شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.
رئیس جمهور گفت: برغم این که برخی کسب وکارها، مدارس و مراکز آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده اند، اما ضرورت دارد همه، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند که دیگر شرایط بد را برای کشور نبینیم.
آقای رئیسی افزود: به آنچه درباره مقابله با کرونا گفته بودیم عمل کردیم و برای مقابله با این بیماری که جهان با آن مبتلاست حالت فعال داریم.
رئیس جمهور با بیان این که کسانی که واکسن نزده اند حتماً این کار را انجام دهند، گفت: از کسانی که نفوذ کلام دارند خواسته ایم مردم را توجیه و اقناع کنند که کار اجباری انجام نشود.
وی همچنین میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را به ملت ایران و مسلمانان و آزادگان جهان تبریک گفت.
رئیس جمهور گفت:‌ایران اقوام، مذاهب و گویش‌های فراوانی دارد که همه درباره عزتمندی، بالندگی و پیشرفت کشورمان یک نظر هستند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =