امت اسلامی باید با همدیگر متحد باشند

رئیس جمهور با بیان اینکه امت اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند، گفت: فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام و رهبری بر آن تأکید دارند یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه) در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد و این اقدامات در کنار اقدامات علمی آیت‌الله تسخیری رفع شبهات از مسائل کرد. حرکت آنها حرکت ماندگار، تقریبی و ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند، افزود: فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام و رهبری بر آن تأکید دارند یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است.

رئیس جمهور بیان کرد: از عناصر مهم امت دارای هدف مشترک، حرکت و پویایی است و امت حق ندارد درجا بزند و قفل شود. آنچه از امت برداشت می‌کنیم، حرکت و مقتدای امت است مقتدای ما رسول خدا (ص) است. مقصد واحد امت آزادی امت از نظام سلطه است.

وی ادامه داد: بعد از دو قطبی شدن جهان پس از جنگ جهانی دوم و پس از تک قطبی شدن جهان بعد از فروپاشی شوروی نظام سلطه تنها یک قدرت در مقابل خود می‌دید و آن اسلام بود.

 

 

 

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =