وزیر کشور با همتای ترکیه‌ای دیدار کرد

وزیر کشور با همتای ترکیه‌ای خود در وزارت کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  احمد وحیدی روز چهارشنبه در دیدار با سلیمان سویلو با خیرمقدم به هیات کشور برادر و دوست ترکیه به کشور خودشان ایران گفت: روابط عمیق تاریخی و فرهنگی و برادرانه دو کشور ایجاب می‌کند مرتب یکدیگر را ببینیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم.

وزیر کشور با تبریک ولادت پیامبر اظهار کرد: امروز روز بسیار خوبی است در آستانه میلاد پیامبر هستیم که نقطه وحدت همه ما ملت‌های اسلامی است و همه با تمسک به محبت رسول اعظم به سمت دنیای بهتر باید حرکت کنیم و درجهت رفع آسیب‌های در جهان اسلام قرار بگیریم.

روابط ایران و ترکیه برادرانه است نه دیپلماتیک
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران به همراه هیات همراه به میزبانی وزیر کشور گفت: هر زمان که وارد این شهر تاریخی شدیم با مهمان نوازی شما روبرو بودیم.

وی با ابلاغ سلام رییس جمهور و ملت ترکیه به رهبری، رییس جمهور و ملت ایران خطاب به وزیر کشورمان افزود: شما بدانید برادری در ترکیه دارید که تا به امروز در مسایل مختلف توانستیم با همکاری موضوعات را حل و فصل کنیم و به همین دلیل از همه شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسایلی که به راحتی حل شدنی نبود با حرکت و اقدام برابر حل شد.

وزیر کشور ترکیه خاطرنشان کرد: دو کشور در مرز، مصمم بودن در مبارزه با تروریسم و همچنین مسایلی مانند جرم‌های فرامرزی، جریان سازمان یافته، مبارزه با تروریسم و قاچاق همکاری خوبی داشتند که این روحیه ما را تقویت کرد و باعث شد به مسایل به طور متمایز نگاه کنیم.

سویلو تاکید کرد معتقدیم همکاری ما در زمینه مسایل مهمتر ادامه یابدو روابط ما دیپلماتیک نیست برادرانه است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =