آمریکا با راهبرد تنش‌زایی همچنان در منطقه بحران‌آفرینی می‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: گرچه آمریکا پس از بیست سال تجاوز و اشغال افغانستان از این کشور اخراج شد، اما همچنان با راهبرد تنش‌زایی به بحران‌آفرینی ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای حضور در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از تداوم نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سه سال پیش بنیان گذاشته شد، بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات و مؤلفه‌های ناامن‌ساز تأکید کرد.

وی با اشاره به تمرکز سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای بر موضوع تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، گفت: تلاش خواهیم کرد در این نشست با تشریک مساعی کشورهای شرکت‌کننده، ضمن بررسی مؤلفه‌های بحران‌ساز در منطقه به ویژه افغانستان، راه‌کارهای کمک به ایجاد صلح و ثباتی پایدار و فراگیر در افغانستان را بررسی کرده و به راهکارهای عملیاتی مشترک برسیم.

دریابان شمخانی تصریح کرد: گرچه آمریکا پس از بیست سال تجاوز و اشغال افغانستان از این کشور اخراج شد، اما همچنان با راهبرد تنش‌زایی به بحران‌آفرینی ادامه می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش حضور کشورهای منطقه در این نشست، گفت: برگزاری این نشست فرصت بسیار مناسبی برای پیگیری گفتگوهای سیاسی و امنیتی دوجانبه میان کشورهای منطقه نیز محسوب می‌شود.

دریابان شمخانی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای با همتایان خود دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.

سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای با مشارکت هشت کشور ایران، روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از صبح فردا برگزار می‌شود.

در این نشست، قرار است آخرین تحولات امنیتی منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. این اجلاس به ابتکار جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری و نخستین نشست آن در سال ۱۳۹۷ برای بررسی بحران افغانستان در تهران برگزار شد.

نشست امنیتی منطقه‌ای به ریاست آجیت دوال، مشاور عالی امنیت ملی هند برگزار می‌شود. قرار است همه شرکت کنندگان با نخست وزیر هند دیدار و گفتگو کنند.

 

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =