گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی

وزیر امور خارجه گفت: رابطه تهران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان امروز در گفت وگوی تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده درباره روند رو به رشد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و امارات را روابطی سنتی و مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه ایران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می‌شود.

امیر عبداللهیان حل برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور را موجب تسهیل و توسعه روابط تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو دولت، مشکلاتی که در مبادلات مالی ایجاد شده در سایه مناسبات فی‌مابین و حقوق بین الملل مرتفع شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو گفت: ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم و معتقدیم که طرف‌های مقابل بایستی به تعهدات خود بازگردند.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر همتای اماراتی به منطقه از جمله دمشق را گامی مثبت ارزیابی کرد.

وزیر خارجه امارات هم در این گفتگو با احوال پرسی از همتای ایرانی، برای وی سلامتی و تندرستی کامل آرزو کرد.

شیخ عبدالله بن زاید با اشاره با مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور، اظهار داشت: مشکلات موجود از طریق کارشناسان دو کشور در حال بررسی است و تلاش‌ها برای رفع مشکلات ایجاد شده جریان دارد.

وی با اشاره به بحران‌های زیست محیطی تاکید کرد: باید همکاری جهانی و منطقه‌ای برای حل معضلات زیست محیطی شکل بگیرد و ما آمادگی داریم با کشور‌های منطقه در این زمینه همکاری کنیم.

در این گفتگو وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان برای سفر به امارات دعوت کرد. امیرعبداللهیان نیز متقابلا از وی برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات با اشاره به اولویت همسایگی دولت جدید ایران، گفتگو و همکاری فزاینده اهل منطقه را مهم و حائز اهمیت دانستند و بر ضرورت تقویت این روند تاکید کردند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =