باقری با همتای انگلیسی خود دیدار کرد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در لندن با معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزیر امور خارجه انگلیس دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا، علی باقری کنی ظهر پنجشنبه با جیمز کلورولی در ساختمان وزارت خارجه انگلیس ملاقات کرد. در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

باقری دیشب (چهارشنبه به وقت محلی) در راس هیاتی برای رایزنی‌های دیپلماتیک وارد لندن شد و صبح امروز با متخصصان امور ایران در اندیشکده‌های انگلیسی و نمایندگان گروه‌های فکری دیدار کرد.

طبق برنامه اعلام شده وی قرار است با چند تن دیگر از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس دیدار کند. مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و همچنین مذاکرات وین از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دیدار باقری با طرف‌های انگلیسی قرار دارد.

باقری پیش از انگلیس، به فرانسه و آلمان سفر و در آنجا با مقامات بلند پایه این دو کشور دیدار کرده است. وی این دیدار‌ها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی پیرامون ملاقات با طرف‌های اروپایی نوشت: تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه و منطقه و نیز گفتگو‌های آتی در دستورکار است. ما از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =